Hufsla Skrevet 3. mars 2010 #1 Skrevet 3. mars 2010 den rene altså. Nyvaska og fint, og det lukter gørrsurt. Jeg har prøvd å bytte vaskemiddel, skyllemiddel, nå bruker jeg bare magneter, men det lukter like forj...... uansett. Hva skal jeg gjøre? Virker ikke som det som blir tørketromla lukter, bare det som henger på stativet...
♡ A & E ♡ Skrevet 3. mars 2010 #3 Skrevet 3. mars 2010 Lukter det før du tromler? Tøyet vårt luktet og da viste det seg at sluken der vannet gikk ut fra maskinen var litt tett derfor ble vannet liggende lengre i maskinen før alt kom seg ut og derfor luktet det surt. Ellers er det jo lurt å ha litt luft mellom klærne når du tørker det så det tørker raskere
LettBris Skrevet 3. mars 2010 #4 Skrevet 3. mars 2010 Lenge siden du kjørte maskinen på 90? Jeg bruker å gjøre det innimellom. Tom maskin på 90 grader.
Sugarbells med 2 jenter<3 Skrevet 3. mars 2010 #5 Skrevet 3. mars 2010 kjør vaskemaskina tom en gang på 90 grader:-) Den blir møkkete den også.. Det finnes sånn der renseting også:-)
Hufsla Skrevet 3. mars 2010 Forfatter #6 Skrevet 3. mars 2010 det er ikke så lenge siden jeg kjørte den på 90, og filteret har jeg også tømt.. Men der er noe rart med tømminga av vann, av og til stopper maskina bare opp, og da er den full av vann. Snakka med en repratør om det, og han sa at hvis den ikke fikk tømt seg fort nok så stoppa den... Så da er det kanskje noe med det? Den er 8 år, syns ikke det er så himla mye, men er ikke verdt å koste for mye på den heller...
Solunger aug-07 og april-09 Skrevet 3. mars 2010 #7 Skrevet 3. mars 2010 Har klesvasken eller noen av plaggene blitt liggende lenge bløte? Da har de lett for å surne og så spre det videre i neste vasking. Hjelper å sende det på 60 grader.
Lita tulle & stor gutt <3 Skrevet 3. mars 2010 #8 Skrevet 3. mars 2010 Hadde samme problem, og jeg kjørte sånn rens på 90 grader.. Du får kjøpt det på de fleste store matbutikker.. Funka som bare pokker'n det!! Ikke hatt problem med sure klær etter det. Til og med klær som hadde blitt sure, ble som nye etter at maskina var rensa..
prekæs Skrevet 3. mars 2010 #9 Skrevet 3. mars 2010 Rens filteret og kutt ut parfymert skyllemiddel. Tøy vasket med skyllemiddel, lukter i de fleste tilfeller kvalmende. Både i skap og på kropp. Og prøv med utetørk. Jeg hadde årets første klesvask på snoren i dag og den lukter himmelsk:)
MoccaMocca Skrevet 3. mars 2010 #10 Skrevet 3. mars 2010 Jeg hadde sammen problem tidligere, og fikk da tips fra min nabo som jobbet med hvitevarer på Elkjøp. Ha en god skvett klorin rett i trommelen og vask på 90 grader. Ha gjerne i et par kopptuer som du vil bleke med det samme. Kloret hjelper til med å fjerne smuss og fett som ligger som et belegg på trommelen. Da skal det ikke lukte surt av klærne lenger.
Hufsla Skrevet 4. mars 2010 Forfatter #11 Skrevet 4. mars 2010 jeg skal jammen prøve med klorin etterpå... Utetørk gleder jeg meg veldig til, men det kan ikke nytte her enda...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå