Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg fått meg en deltidsstilling innen salg, og i mitt hode så popper det opp nye bekymringer.

Hovedlønna er nokså laber, og skal jeg gå ut ifra den, får jeg mindre per måned enn hvis jeg kun skulle ha hatt dagpenger.

Er blitt usikker på hvordan det vil fungere siden det er 50%...noen som vet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da vil foreldrepengene dine baseres på lønnen du får, uansett om det er 50%. Mn evt tillegg og bonus regnes også med i den beregningen. Det som kunne vært mer økonomisk for deg er å få stillingen ned til 49% og så melde deg delvis arbeidsledig. Da slipper du å gå i "minus" når du får foreldrepenger

Skrevet

Takk for svaret, selv om jeg ikke ser helt logikken i å sette ned stillingsprosenten med 1 %.

Er det slik at dagpenger blir lagt til 49% (pluss bonus) i utregning av foreldrepenger, og at dette ikke lar seg gjøre hvis jeg har en ren 50%?

Dilemmaet mitt er jo den at jeg i utg.pkt. siktet etter en 100% stilling, men mens jeg venter på at den blir ledig, så ble jeg tilbudt en 50% stilling.

Tenker at hvis jeg tilrettelegger meg til 49%, så kommer ikke de til å tilby meg 100%..eller er det muligens like greit det????....hmm

Skrevet

Ok. Nå ser det ut ti at min stillingsprosent er til og med lavere enn 49%. Ettersom deltidsstillingen er ikke fastlåst til prosenten, trenger jg ikke å bekymre meg over å stresse med den biten.

Da står jeg ovenfor flere valgalternativer. Hva tror dere kommer til å skje???

Alt.1 : Skjule magen og fremstille meg som meget overvektig frem til Heltidsstillingen er ledig.

Alt.2 : Fortelle om graviditet (ettersom jeg har blitt tilbudt deltidsstillingen over telefon, satse på at jg ikke mister den rettigheten), og håpe på at de legger godviljen til for å "forfremme" meg til 100%, når den blir ledig.

Alt.3 : Fortelle om graviditeten og dermed forbli i deltidsstillingen, og fikse meg en 50% praksisplass via NAV.

En selgerjobb kan ta mange krefter, og det kan jo være greit å holde seg til minst mulig.

Håper noen vil komme med litt synspunkter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...