Gå til innhold

Noen andre som er plaget med heftig hodepine?


HELomvending

Anbefalte innlegg

Jeg holder på å bli gal, jeg våkner om morgenen og legger meg om kvelden med dundrende hodepine. Drikker mer enn noen gang, spiser gjevnt, og jobber uten stress. Så jeg skjønner ikke hva det er.. Noen andre som er plaget? eller som har ett tips på hva som er årsak, eller hva man kan gjøre for at det skal slippe? Jeg er ikke veldig fan av å ta smertestillende nå nemlig.. Men jeg graver meg snart ned, så jeg må nsart ty til paracet gitt....

 

Hjelp! (=

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjenner meg igjen. 3. dag hjemme fra jobb på grunn av dette så hadde vært fint med noen tips for å forebygge! Ikke problemer med migrene ol fra før. Men har hørt at bla bihulebetennelse er vanlig når man er gravid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også en del hodepine.tar paracet dersom det blir for ille. Prøver å drikke mye, og ta meg en luftetur ute daglig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei.jeg har det på samme måte.leste i bladet gravid,at hodepine ofte er kroppens måte å fortelle deg at du trenger frisk luft å hvile.drikk masse vann gjerne to liter om dagen.hodepine er ofte tegn på dehydrering.spis lite og ofte for å holde blodsukkeret lavt.hvis du skal redusere et høyt koffeininntak fordi du er gravid,så gjør det gradvis.en brå kaffe,te eller colaslutt er en sikker oppskrift på hodepine. den voksende magen kan presse på ryggraden og gi deg hodepine.prøv yoga,eller få hjelp av en fysioterapeut for å bedre kroppsholdningen.det er vanlig med hodepine i første og andre trimsemester.plages du i tredje trimsemester også bør du sjekke blodtrykket ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kjenner meg godt igjen. Har hatt det i 3 dager nå og skjønner ikke hva det kommer av. Prøver å drikke mye og sove, men når jeg våkner så er den der igjen. Prøvde meg med en gåtur i går, men det ble bare værre etterpå. Tips for å minske hodepinen uten medikamenter mottas med takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Har lenge slitt med migrene og hodepine, men noen generelle råd har jeg ikke funnet. Særlig nå i graviditeten er jeg forsiktig med medisiner, men de må tas noenganger. Andre ting jeg bruker når det blir for ille er kald klut på panna (reduserer blodstrømmen og dunkingen) og spiser litt iskrem (ja, hjelper hos meg). Ellers har jeg en trykkeøvelse som jeg gjør når det nesten er døden nær: bak i hode, mellom kraniet og hals/nakke er det mange nervebaner som treffer. Harde korte trykk på banene opp og ned hjelper på trykket i hodet. Jeg pleier å ta tre repitisjoner. Ikke hold for lenge, men trykk så hardt at det gjør VONDT. Eller få noen til å hjelpe deg (ofte det beste). Mannen min har klart å fjerne migreneanfall på denne måten. Effektivt, du merker virkning med en gang om det gjøres riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har også samme problemet...har til tider vært så ille at jeg kaster opp. Jeg skal forsøke den trykkeøvelsen. Tusen takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff det er så slitsomt. :( Sist jeg hadde migreneanfall varte det i 15 timer med oppkast. Helt fryktelig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter også med migrene og det er forferdelig. Jeg ble tipset om ekstra tilskudd av magnesium. Og det kan virke som det hjelper på. Jeg skulle og ta ekstra magnesium når jeg kjente et anfall var på vei. Har snakket med apotek som sa det var trygt for gravide å ta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vaert hos legen naa for noen dager siden, og blodtrykket var ALT for hoyt, og jeg ble dermed sykemeldt. Godt, men fysj saa kjedelig!!! Men saa lenge den lille har det bra, saa faar det vaere saa kjedelig som det bare vil (=

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter også med heftig hodepine fra morgen til kveld og har blitt sykmeldt pga blodtrykk.Har noen fått beskjed om når denne hodepinen har tenkt å gi seg?Trodde 2trimester bare skulle være kos..hehe.

 

Er det forresten flere som sliter med søvn om natten?Noen netter er det ingen liggestillinger som er behagelige.Jeg er 16+5 nå.Jeg har også masse romling etc i magen veldig ofte uten å være sulten(rett etter mat etc),noen som opplever det?

 

Håper på svar.Frustrert av å ligge hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Jeg sliter også med mye hodepine, den er voldsomt intens. Jeg gjør "alt riktig" så det er nok bare hormonene som romsterer og det er lite jeg kan gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...