Gå til innhold

Hvordan skal jeg komme meg ut av dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har vært sammen i 9 år og har to barn på 3 år og 6 mnd. Han er den fødte manipulator, svært veltalende ogoverbevisende, han har en sinnsyk tiltrekningskraft på andre mennesker og utad virker han som verdens triveligste mann . Han er notorisk utro, og har vært det omtrent siden vi ble sammen. Økonomien hans er uten styring, og han har tvangstrekk i lønna si (tjener veldig godt, har en høyere stilling, mye takket være sin enorme evne til manipulasjon). Jeg har forsøkt å forlate ham utallige ganger, men hver eneste gang klarer han å manipulere meg og slite meg totalt ut psykisk, slik at jeg velger å bli for å få fred. Hver gang jeg har forsøkt å forlate ham starter et sant helvete, og et enormt psykologisk spill fra hans side. Først nekter han for hva han har gjort, selv om handfaste bevis blir framlagt for ham (jeg fikk blant annet tilsendt en mms fra ei jente, der han hadde tatt bilde av pikken sin og sendt til henne). Han nekter uansett. Så gråter han, truer med selvmord, at han skal ta ungene fra meg, forteller meg hvor lite verdt jeg er, at ingen andre vil ha meg, at familien min og vennene mine ikke bryr seg om meg. Han inntar offerrollen 100% og har gått såpass langt som å lyve på seg alvorlige sykdommer for å framprovosere empati hos meg. Fram til nå har han vunnet hver kamp, men nå føler jeg virkelig at jeg må ut før jeg kaster bort hele livet mitt på ham. Jeg planlegger å beholde leiligheten vår, han får uansett ikke lånet over på seg på grunn av den uryddige økonomien.

Han er nesten aldri hjemme, barna ser ham kun på morgenen før han drar på jobb. Jeg har tvunget igjenom at han henter og bringer eldstemann til og fra barnehagen, slik at gutten i allefall får pratet litt med faren sin i løpet av dagen. Han kommer hjem og leverer gutten vår her, før han drar ut på "jobb" igjen, og er da borte til 2300-2400 på kvelden. Hver eneste dag. Sånn som situasjonen er nå passer det meg egentlig veldig bra at han er borte så mye, jeg bryr meg heller ikke om hva han driver med når han ikke er her. Men så var det bruddet, da... Noen tips til hva jeg kan gjøre for å klare å stå løpet fullt ut denne gangen? Gjerne tips fra noen som har vært borti problematikken med denne mennesketypen før. På forhånd takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Flytt ut og ikke la deg manipulerer

Skrevet

Jeg tror jeg ville flyttet ut, det er ikke så lett å kaste ut noen som ikke vil flytte..

Om du går i banken og fryser lånet til leiligheten er solgt frigjør du penger til å betale noe annet så lenge. Bestill time til mekling med en gang og gjennomfør!

Lykke til!

Skrevet

Skulle ønske det var så enkelt.

Hi.

Skrevet

Tusen takk for innspill :) Jeg vil jo helst beholde leiligheten selv, men å selge er kanskje det beste alternativet for å komme seg unna...

Hi.

Skrevet

Hva mener du notorisk utro ? Å sende bilde av penisen sin i mms bilde til ei jente er ikke akkuratt notorisk utro. Det er noe de fleste gutter/menn gjør ofte.

Du er nok sikkert ikke helt uskyldig du heller, normale mennesker hadde forlatt en slik mann uten problemer.

Skrevet

Da snakker du med noen venninner eller familie mdlemmer. Regner med alle ikke har skylapper på seg, og at de stoler på deg og det du forteller. Du sier det som det er, og at du ikke greier å gjennomføre dette alene. Vær minst mulig alene sammen med ham, det er da han har sjansen sin til å omvende deg igjen.

Ring og få meklingsavtale. Der må han dukke opp. Ha det meste i orden, slik at dere ikke blir boende sammen lengre enn det dere må.

Skrevet

Det var bare et eksempel på et håndfast bevis, denne jenta hadde han vært til sengs med. Med notorisk utro mener jeg at han har vært til sengs med og hatt webcamsex med et utall antall kvinner, hatt jenter med seg på hoteller når han har vært på jobbreiser, etc (han var ikke smart nok til å la være å ta bilder i disse situasjonene, derav vet jeg om i hvertfall toppen av isfjellet). Mulig du har rett i at jeg ikke er normal, men uskyldig når det gjelder utroskap er jeg ihvertfall (om det var det du siktet til)

Skrevet

Har ingen gode råd, egentlig, bare støtte :-) Du må bare gjennomføre nå! Skift låsen mens han er borte ;-) Selv om det selvfølgelig er skremmende om han truer med selvmord dersom du forlater ham, så kan du altså ikke kaste bort ditt eget liv for hans.

Ellers støtter jeg forslaget om å dra til venner og familie som du stoler på. Det er jo sikkert ikke barebare å komme drassende med bagger og unger og flytte inn en periode, men vær egoistisk! Hvis han ikke har noen økonomisk mulighet for å beholde leiligheten, så skal du jo kunne nede opp med den. Da er det bare å skifte lås, så kommer han ikke inn.

Lykke til!

Skrevet

Det høres ut som om han har psykopatiske trekk. Sjekk ut siden www.epitel.info hjelp til psykopatofre.

Skrevet

Ut fra det du forteller høres dette ut som en mann med psykopatiske trekk. Bra at du har bestemt deg for å forlate han. Ta kontakt med noen profesjonelle, feks familievernkontor eller evt en psykolog, som kan hjelpe deg å stå for det valget du har tatt. På familievernkontoret kan du, så vidt jeg har forstått, også få enesamtaler... I tillegg ville jeg involvert venner og familie, som kan være god støtte. Lykke til!

Skrevet

Si til mannen akkurat det du skriver her. At livet er for kort til at det skal kastes bort på denne måten. Si at de tidligere gangene har han fått deg tilbake fordi du fremdeles brydde deg om han, men at denne gangen er det annerledes fordi det er ikke en eneste følelse igjen. Etterpå siet du at du har planlagt å få leiligheten siden han ikke får lånet over på seg, men at han skal få noen dager på seg til å flytte ut og da kan du bo hos familie/venn med barna. Så sier du til han at dere skal finne en løsning på barna og at dere evt kan gå sammen til FVK. Så sier du til slutt at du ikke tillater ham å ringe deg, eller snakke med deg, med mindre det har med praktiske ting å gjøre. Du er nemlig ikke interessert i å høre om hvor forferdelig livet hans kommer til å bli, eller om hvor få mennesker som bryr seg om deg.

Opptre hele tiden på en saklig måte. Ikke si noe personlig mot ham og ikke ta inn noen følelser. Det er helt sikkert vanskelig, for du har sikkert lyst til å gråte når du går. Men ved å vise likegyldighet kontinuerlig vil han muligens tenke at det virkelig ikke bryr deg.

Hvis han ringer for å snakke om hvor jævlig han har det, så legger du bare på. Du kan jo selvfølgelig si til han at han helt sikkert har andre som kan høre på han, men at det ikke passer seg i deres situasjon at du skal bli hans psykolog.

Dette er mine beste råd. Jeg tror de hjelper hvis du følger dem hele tiden for han mishandler deg psykisk.

Lykke til. Det finnes ikke verre mennesker enn dem som manipulerer.

Skrevet

13:16 her. Det jeg ville så gjerne si men ikke fikk sagt, var at en som manipulerer spiller på andre menneskers følelser. Hvis du ikke viser noen følelser så har han ingenting å spille på.

Lykke til!

Skrevet

Vis du har prøvd å ikke klart å få han ut av leiligheten før så må du nok gi slipp på den...

Gå bak ryggen hans, skaff deg leilighet/hus, det nødvendigste du trenger, spar opp litt penger i bakhånd, så begjerer du skilsmisse med mekling osv etter at du har begjert skillsmisse så flytter du med en gang. Frys lån osv osv..

Få med deg noen gode venner/familie som kan hjelpe deg og støtte deg. Ta kontakt med krisesentre for kvinner å hør om andre sin erfaringer og om de har noen råd til deg.

Ta kontakt med advokat i forkant av flyttingen slik at du har ditt juridisk på det rene. Samle de bevisene du har til evt barnefordelingsak og meklingen. ( og til ettertiden når han vil manipulere deg tilbake, skriv ned ting han sier og evt gjør mot deg)

Gå stille ut av døra å bli borte.

Skrevet

Oisann, er overrasket over at du har holdt ut så lenge som du har...

Jeg må bare si at forslaget om å bytte lås på døra i leiligheten er d mest fornuftige jeg har lest av råd her inne... Og jeg vet at d ikke er lett å gå fra noen i en slik situasjon. Men for barna deres skyld, kom deg bort....

At han truer med selvmord, er en skremselpopaganda, og ikke noe du skal ta på din samvittighet... Er flere studier på at de som truer med å ta livet av seg er de som i 75% av tilfellene ikke gjør d. Og om han prøver med sympati for han er så syk, så tar jo ikke d lange tiden å sjekke opp om du vet hve fastlegen hans er....

At familie og venner av deg ikke vil ha no med deg å gjøre i følge han, vet jo du evt bedre enn han om de vil eller ei....

Ikke la han vinne enda en kamp, stå på ditt for dine barns skyld!! De lærer jo at dette er greit og at d er normalt å oppføre seg slik for pappan gjør jo d....

Skrevet

Tusen takk for veldig gode råd, alle sammen! :) Etter å ha lest litt på linken oppi her, er det nok ingen tvil om at han har psykopatiske trekk, en mer nøyaktig personlighetsbeskrivelse av ham skal man lete lenge etter. Tror jeg må begynne å mobilisere nettverket mitt først, og snakke med banken, familievernkontor osv bak ryggen hans, slik at jeg har alt klart og har masse støtte rundt meg før jeg presenterer planene mine for ham. Satser på at han holder seg borte herfra i kveld også, så jeg kan ringe mamman min. DiB er gull verdt innimellom, takk igjen jenter! :)

Skrevet

Hvem av dere står huslånet på nå? For hvis det står på dere begge, så kan han sikkert (med loven i bakhond) lage et juridisk helvete for deg om du skifter lås og kaster han ut fra hans eget hjem..

Skrevet

Å sende bilde av penisen sin i mms til ei jente er noe de fleste gutter/menn gjør ofte? Haha, du er tydeligvis lite opplyst. Det er ikke det flesteparten gjør nei! Du har visst erfaringer med mindre flotte menn.

Hi: Jeg har ikke erfaring på dette, men må bare si at jeg forstår at det er veldig tøft. Det høres vanskeligere ut når du skal beholde leiligheten, men hvis du kan fryse lånet en periode som ble nevnt over her, så kan du kanskje ta med barna og reise bort en periode til det verste har lagt seg? Slik at han ikke får manipulert deg til å bli. Det høres ut som at det er det som er den største utfordringen.

Lykke til!

Skrevet

Det står på begge (jeg er hovedlåntaker og han er medlåntaker), så å skifte lås sånn helt uten videre er nok uaktuelt. Og ja, jeg ville fått et helvete uten like.

Hi.

Skrevet

Vær beinhard! Denne mannen er det som står i veien for lykke for deg og dine barn. Ikke glem det et eneste øyeblikk. Det gjelder uansett - også om han skulle ha kreft, være suicidal eller hva annet han skulle finne på. Så om han skulle servere disse historiene, må du bare fokuserer på at det gir du faktisk F i, fordi at han er like mye i veien for lykken uansett i hvilken form han skulle opptre. Legg av deg absolutt alt av følelser og la fornuften styre skuta nå. Tenk fremdrift og resultat, ikke la deg distrahere av hjertet. Gråte kan du gjøre når det hele er over. Fint at du mobiliserer nettverket, du trenger trygg grunn. Og pass på jussen hele tiden. Lykke til, du er kjempesterk, og det er så masse håp for deg!!!

Skrevet

Hadde jeg vært deg så hadde jeg tatt barna med meg og tatt inn på nærmeset krisesenter. De kan mye om slike ting og kan vel også hjelpe deg med advokat mener jeg.

Så tar du kontakt med fvk. Tror du at han er så innmari intressert i mye samvær med ungene sine siden du må tvinge han til og levere barnet i barnehagen og ikke gidder og komme hjem før klokka er over midnatt??

Og i barnefordelingssak så vil jeg tro at han står veldig svakt til og kunne få hovedomsorgen (om han truer med det) Siden han omtrent ikke er tilstede i hverdagen deres. Dermed er det du som er deres hoved omsorgs person. Siden du også har mulighet til og beholde bolig sånn at ungene slipper og flytte er nok også et stort pluss.

Skrevet

Kjære HI,

Ta med deg noen som kan være med på den vanskelige samtalen du skal ha med ham. Da må han oppføre seg. jeg ville vegret meg for å gi ham en slik beskjed alene. Du bør plassere ungene hos besteforeldre og ta med deg faren din eller en annen myndig person. bare det at han er tilstede (kan godt sitte i et annet rom) vil trolig gjøre det enklere.

Kanskje du kan benytte deg av mulighet når han er på neste jobbreise til å pakke sammen det du trenger og flytte ut for en stund. Da får han tid på seg til å flytte derfra før du kan flytte hjem igjen. Går ikke det, må du nok selge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...