Anonym bruker Skrevet 3. mars 2010 #2 Skrevet 3. mars 2010 Mye av grunnen til at influensaen ikke slo til så hardt som man fryktet er at mange reagerte helt riktig, og faktisk tok vaksina. Økt håndhygiene og årvåkenhet ved at folk holdt seg hjemme ved mistanke om influensa hjalp også. Så vær så god! Fra oss som tok ansvar og vaksinerte oss, til dere som derfor slapp!
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2010 #3 Skrevet 3. mars 2010 Jeg tok selve influensaen i høygravid tilstand stede for å dvele ved vaksineproblemet. Hysteriet forsvant på samme måte som alle andre hysterier, vg mistet interessen! Og folk har vært flinke med håndhygiene, holdt seg inne osv... Men angående vaksina, kunne man ikke være smittebærer selv om man var vaksinert? Noen som vet?
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2010 #4 Skrevet 3. mars 2010 Jeg fikk vite at en ikke er smittebærer når en er vaksinert. Vi tok vaksine, bortsett fra babyene.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2010 #5 Skrevet 3. mars 2010 Man er smittebærer selv om man er vaksinert. Man puster inn viruset, men ettersom man bærer antistoffene blir man ikke smittet selv, men man puster jo ut igjen samme viruset som man pustet inn. Jeg tror ikke det var "massevaksineringen" som stoppet viruset, jeg tror det var befolkningen i Norge som ikke daglig leste om det i vg, hørte om det på P4 og så repotasjer om det på TV2. Når hysteriet stoppet sluttet folk å ringe/oppsøke lege, noe som igjen stoppet de falske tallene som oppstod når leger skrev ut sykemeldinger på SI istedefor å teste for det. Jeg sitter i dag med en herlig datter i armene, mens min søster mistet sin lille i uke 26. Det var to forskjeller i hennes svangerskap i forhold til mitt; hun farget håret og tok vaksinen.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2010 #6 Skrevet 3. mars 2010 Farget håret? Hun er ikke akkurat den første som har gjort det, og det er i hvert fall ingen grunn til at det gikk galt! Håper virkelig ikke du sier dette til henne...!! Hun har vel nok å tenke på om hun ikke skal ta skylden for aborten også! Stakkars dame!!
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2010 #7 Skrevet 3. mars 2010 Fy faen. Hvordan kan du si at det bare var to forskjeller? Hva vet du om det? Nei herregud, senaborter er slikt som skjer, det trenger ikke å ha sammenheng med vaksine eller hårfarge. Skjerp deg!!
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2010 #8 Skrevet 3. mars 2010 Hvis det bare var to forskjeller, var dere samme person, som var gravid med samme mann? Var det samme sædcelle som befruktet samme eggcelle? Det ligger endel uvitenhet bak uttalelsen din... Veldig synd på søsteren din, men ingen vet om hun ikke hadde mistet uansett. Det er sikkert veldig fortvilende for henne, men det hjelper ikke at du og folk rundt henne skylder på vaksinen. Hun trenger å høre at dette ikke var hennes feil!
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2010 #9 Skrevet 3. mars 2010 Forskerene har nå hatt en liten granskning fra dette influensa-fjaset. Grunnen til at vaksinen tilsynelatende virket så fantastisk, og at alle dere som tok vaksinen "reddet" oss som ikke tok den, er faktisk falsk informasjon. De tror at de fleste allerede hadde hatt svineinfluensaen, da dette var en mildere form i forhold til sesonginfluensaen. Dere vet det bare ikke. Nei, dette er ikke svada. Finner bare ikke linken igjen...
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2010 #10 Skrevet 3. mars 2010 Takket være "hysteriet" ble langt færre smittet enn det som ellers ville vært tilfelle. Og "bare" 29 mennesker døde her i landet. At noen benytter enhver anledning til å så tvil om vaksinens betydning generelt, og for svineinfluensaen spesielt, er ikke overraskende. De utgjør en liten, men svært bråkete, minoritet, riktignok uten noe vitenskapelig belegg for alle sine påstander.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2010 #11 Skrevet 3. mars 2010 Den fosvant i takt med at de store gruppene enten ble vakisnert eller fikk svineinfluensaen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå