Gjest TanSan♥3Barn+Et Lite Knøtt♥ Skrevet 3. mars 2010 #1 Skrevet 3. mars 2010 Det er samboeren min som er ganske plaget av trøtthet for tiden.Han har fått høre av legen at han hadde høyt blodtrykk og måtte begynne å trene mer..Det var ikke pga trøttheten han sa det altså,så vidt jeg vet da! Men sambo var der på kontroll om mandagen.Sambo sa han visste ikke hvor høyt det var,men vis det hadde vært veldig høyt måtte han vel gå på medisin vel??Han fikk bare høre at han måtte begynne å trene.. Jeg skjønner ikke,han er helt kraftløs sier han.Han har vært plaget av depresjon en stund da..Kansje det kan være derfor han er så trett..
Sunnybeach4gull :) Skrevet 3. mars 2010 #2 Skrevet 3. mars 2010 Kraftløsheta og trøttheta kommer nåkk av depresjon, får han medikamenta for det?? Mange medisina har trøtthet som bivirkning. Om blodtrykket blir veldig høyt hadde han nåkk fådd blodtrykkssenkende medisina. Klipp og lim fra Apotek 1 : "Høyt blodtrykk gir vanligvis ingen symptomer. Blir blodtrykket særlig høyt kan det gi plager i form av hodepine, tretthet, svimmelhet, kvalme og hyppige neseblødninger. " Hva kan du gjøre selv ved høyt blodtrykk: 1. Slutte å røyke. 2.Regelmessig fysisk aktivitet/mosjon med moderat intensitet minst ½ time daglig. Finn en aktivitet som er lystbetont, og veksle gjerne mellom flere aktiviteter. 3.Kostomlegging til minst fem porsjoner frukt, bær og grønnsaker daglig, og lite mettet fett og dyrefett. (Kostråd ved hjerte- og karsykdom) 4. Vektreduksjon hvis overvekt 5.Reduser inntak av salt 6.Begrens og reduser inntak av alkohol 7. Redusere stress 8.Inntak av fiskeolje (3 gram/dag) kan redusere blodtrykket
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå