Maiblomst2010 Skrevet 2. mars 2010 #1 Skrevet 2. mars 2010 Hei, Har hatt magesmerter en god stund, men de har kommet og gått. Alltid øverst på magen, rett under bh-en. Smertene kommer mest når jeg sitter, og det kjennes ut som om jeg har et åpent sår noen pirker borti med en pinsett eller noe. Smertene har siden fredag vært konstante, men kommer i tillegg hoggvis enda sterkere. Det er ingen merker utenpå magen som viser at det skulle være noe galt, men jeg er sår/øm på huden akkurat der hvor det holder på (ca ti cm langt belte som er 3 cm bredt), pluss at huden nedenfor på den siden av magen er litt nummen. Jeg har vært på 3D-ultralyd i dag, og vet at det ikke er noe galt med barnet. Men har ikke nevnt smerter for verken ul-spesialist eller lege/jordmor, da jeg har tenkt at dette kanskje er vanlig, og ikke vil syte . Er det vanlig? Eller bør jeg kontakte lege/fødeavd.?
vannmann_81 Skrevet 2. mars 2010 #3 Skrevet 2. mars 2010 Selvfølgelig skal du ta kontakt! Det er ikke noe å tenke på - de er der for oss, det er jobben deres.
GeneralSpringSkalle Skrevet 2. mars 2010 #4 Skrevet 2. mars 2010 du burde ringe. jeg hadde lignende smerter ved mine to foregående sv.skap, og det var pga leveren. fikk påvist hellp-syndrom. det er jo sikkert ikke det med deg, men det er viktig og la legene avgjøre hva som er viktig og ikke. bedre med en sjekk for mye enn for lite. ikke meningen å skremme deg. men ring føden ikveld og beskriv smerten til en jordmor. kanskje får du slappet litt mer av etterpå også?
Molait Skrevet 2. mars 2010 #5 Skrevet 2. mars 2010 Hadde samme selv. Ikke konstante da. Mer som kynnere som kom ofte men ikke var kynnere liksom. Siden jeg bare fikk vondt oppe. Snakket med jm om dette. Hun bare heiste på skuldrene. Hun bruker svare altså, men hun visste ikke. Har gått over hos meg. Var mest fra uke 18-26 ca. Husker ikke helt når det slapp jeg. Kan være så enkelt som at puddingen klemmer på en nerve eller livmora ligger så til at ved en kynner så klemmer den på blodåre/nerve/muskel. Blir det bedre om du legger deg ned og prøver slappe helt av? Eneste som hjalp for meg. Fortsatte jeg å gå og stå så ble det bare mer vondt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå