Gå til innhold

Dere som har hatt styrtfødsel...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...har/hadde dere mye og harde kynnere?

I forrige svangerskap kom de fra ca uke 14, og jeg hadde MANGE og vonde kynnere gjennom hele svangerskapet. Og det endte i en fødsel på 2 1/2 time fra første rie.

Denne gangen ble jeg sykemeldt fom uke 12, hadde en fysisk tung jobb og i pausene hadde jeg omtrent sammenhengende kynnere... Har minst like mange og like kraftige denne gangen , og jeg kan ikke bøye meg ned uten at jeg får en.

Lurer på om dette med mange kynnere kan ha noe med kort fødsel å gjøre?!

Spent på å høre fra dere andre hurtigfødende!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Denne dytter jeg. Lurer på det samme.....

Skrevet

Har hatt tre styrtfødsler, men har ikke vært mye plaget med kynnere. I det siste svangerskapet fikk jeg kynnere hvis jeg reiste meg raskt opp og begynte å gå fort med en gang, og i perioder når jeg var i ro, men ikke plagsomt. Kan ikke huske jeg hadde mye kynnere de to første gangene.

Fort gikk det i hvert fall uansett!

Skrevet

Jeg hadde veldig mye harde kynnere i mitt første svangerskap, og de begynte ganske tidlig... Jeg fødte også på 2,5 time og siden det er veldig kjapt for førstegangs spurte faktisk jordmor nettop om jeg hadde hatt masse harde kynnere gjennom svangerskapet. Hu sa at det mest sannsynlig resulterte i en topptrent livmor, og at det gjerne gikk raskt unna da ;)

Denne gangen har jeg ikke så masse harde kynnere enda ihvertfall, men håper allikevel at det går fort neste gang ;)

så jeg tror med andre ord at teorien din stemmer :)

Skrevet

Ja, jeg hadde mye kynnere i forrige svangerskap, og hadde styrtfødsel.

Skrevet

Har to styrtfødsel bak meg, og har ikke vært plaget med kynnere...alle har jo kynnere i større eller mindre grad, så kynnere må jeg jo ha hatt,men bare ikke merket noe spesielt til de...

Skrevet

I mitt første svangerskap hadde jeg masse kynnere. Da tok fødselen i underkant av 12 timer. I mitt andre svangerskap hadde jeg nesten ingen kynnere, da tok hele fødselen 1 t og 40 min, en skikkelig vond styrtfødsel. Nå er jeg gravid for tredje gang, er i uke 30 og har fortsatt ikke hatt kynnere. Frykter at det betyr ny styrtfødsel.

Skrevet

Tror ikke jeg har hatt noe mer kynnere enn andre...men jeg har jo hatt kynnere både med første og andremann når jeg har overanstrengt meg. Slik er det denne gangen også, men de er kanskje ikke like sterke denne gangen.

Nr 1 2,5 t fra første ri

Nr 2 45 min fra første ri...

Så styrtfødsler det har jeg definitivt. Begge fødslene har startet med vannavgang. Så nå er jeg veldig spent på nr 3....er 30 uker og er ikke veldig motivert for en fødsel som tar lenger tid enn 2,5 t. Det er fryktelige smerter, men så er det unnagjort ganske fort.

Dere andre har deres fødsler startet med vannavgang eller rier??

Skrevet

De 2 siste graviditetene så har jeg vore mye plaget med kynnere og murringer slik som denne gangen... fødsel nr 3 hadde jeg styrtfødsel på under 2 timer fra vannet gikk til jenta var ute...

Men fødse nr 2 gikk lang tid fra vannet gikk til gutten var ute..

Denne gangen de 2 siste mnd har jeg vore ekstremt mye plaget med vonde murringer.. så jeg er spent denne gangen..

Har gått inatt og i hele dag med noen uregelmessige tak, men ingen fødsel her enda... På Mandag har jeg time på KK Bergen på terminen, så da er jeg spent på hva som skjer :))

Skrevet

Jeg har to raske fødsler bak meg men aldri hatt kynnere, eller merket kynnere

Første min kom 6 t etter første rie, og åpningsfasen fra 3-10 cm var på på 2 timer

Fødselen startet med vannavgang to døgn tidligere

Med nr to kjente jeg en sammentrekning hoppet på gulvet og vannet plasket i gulvet, 45 min senere kom det ut en jente sammen med et fossefall av fostervann

dvs at det bare var en vannlomme som gikk i starten.

Så for min del så har jeg ikke vært plaget av kynnere i det heletatt,

Hadde heller ingen signaler om at fødslene skulle starte når de gjorde heller så nr to her var veldig nære å komme i stua.

Skrevet

Med nr 1 hadde jeg ingen kynnere, men jeg hadde styrtfødsel.

Denne gangen er jeg skikkelig plaget med kynnere fra uke 15, har lurt flere ganger på om det er rier.. Så denne gangen bør han bare åpne en "luke" å komme ut ;)

Skrevet

Masssssssse kynnere, men ingen styrtfødsel. Håper at tiden halveres denne gangen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...