Gå til innhold

ultralyd..


frøken lykkelig:)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg trur det er i uke 12, men er ikke sikker. Jeg bestilte legetime iste, så jeg har time 18.03. Trur jeg må ha tidlig ultralyd på SA i desember. Men det e vist mulig å få tidlig ultralyd hvis man ikke vet når man har hatt siste IKM. Men det e vel fra lege til lege.

 

Jer er førstegangsfødende, så har ikke mye peiling på dette. Grunnen til at jeg viste dette var at jeg kom helt til 7 uke når jeg hadde SA i desember.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan nok ta ultralyd allerede fra du vet du er gravid, men da må du nok bestille time på privat klinikk (pluss at det er ikke så mye å se med en gang, men helt fra uke 5 dukker det opp en liten prikk på skjermen, det jeg har hørt).

Jeg skal til første kontroll og ultralyd om to uker (tidlig i uke 8) og gleder meg veldig, selv om jeg ikke forventer å få se så mye annet enn en liten klump med bankende hjerte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tok ultralyd privat i uke 10 sist.. Bare for å være sikker..

Du kan ta ultralyd akkurat når du vil, men du må gjøre det privat og det koster litt.. Tror det var ca 600 jeg betalte.. men det er jo ikkeno for å se at alt er i orden! :D

 

Den vanlige ultralyden man blir tilbudt er i ca 18 uke..

 

Så vil du ikke vente, kan du bestille privat. F.eks Volvat! :D

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanlig ultralyd er fra uke 17-19, men er man usikker pga noe og vil ha en ekstra sjekk kan du be fastlegen din om å bestille det på sykehus. Første gangen hadde jeg blødninger i uke 8, fikk da ultralyd for å sjekke, og da hadde jeg mistet ene, men var en igjen der.

 

Og kan bestille privat om du har råd :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...