Gå til innhold

Off, hva skal jeg gjøre / si til min venninne

Anbefalte innlegg

Skrevet

som tragisk mistet broren sin forrige uke. Det var begravelse i dag. Hun fikk rier i dag tidlig og kunne dermed ikke følge broren til hvilestedet.

Har lyst å besøke henne men aner ikke hva jeg skal si eller gjøre. Jeg blir helt tafatt i sånne situasjoner.... Noen som kan komme med innspill på hva jeg best kan gjøre?

På forhånd

Tusen hjertelig takk for hjelpen..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke sikkert du trenger å si så mye. Bare vær der for henne. La henne snakke. Men det kommer nå litt an på hvor hun er i forhold til fødsel også da? Er hun på sykehus, er det for tidlig, er hun hjemme, du må vite hva ståa er...

Skrevet

Si det som det er; at du syns det var trist å høre om broren! Spør om det er noe du kan gjøre for henne og vis at du stiller opp:)

Det beste i slike situasjoner er faktisk at venner ikke trekker seg unna pga at de ikke vet hva de skal si/ gjøre.... Så still opp og snakk med henne du;)

Skrevet

Hun er på sykehuset nå... Har ikke hatt så mye kontakt de siste årene.

HI

Skrevet

Vil ikke være innpåsliten heller, kunne tenke meg å besøke henne på sykehuset hvis hun selv vil da...

HI

Skrevet

Er litt usikker på hva jeg ville gjort iom hun er på sykehuset. Men du kan stikke innom en tur og se an litt, men vis henne at du ikke er "redd" henne og la henne få vite at du er der for henne.

Skrevet

Ring, eller send sms å spørr. Forklar at du ikke helt vet hva du skal gjøre, men hvis hun vil snakke, ha selskap, trenger noe så er det bare å si ifra så stiller du opp...

Det verste er de som plutselig forsvinner som om man skulle ha hatt pest eller noe når noe sånt skjer.

Skrevet

Om dere har hatt liten kontakt de siste årene er ikke tiden på sykehuset den beste å plutselig skulle komme på besøk.

Skrevet

Hvis dere ikke har hatt noe særlig kontakt de siste årene, så er det vel ikke din plass å være på sykehuset? Vis at du stiller opp, men ikke dra på sykehuset.

Skrevet

Gi henne en klem! Trenger ikke å si så mye.

Men enig i at det kanskje er lurt å vente til hun har kommet hjem fra sykehuset.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...