Gå til innhold

Kan han få samvær uten tilsyn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eksen min har tatt kontakt med advokat for å å samvær med datteren som han ikke har hatt noe særlig kontakt med på snart 5 år.

Han har en historie med vold, rusmisbruk og har også sittet inne.

Er det sannsynlig at han vil få vanlig samvær?

Jeg blir gal av å tenke på å måtte sende min uskyldige datter til denne ustabile mannen!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytter på denne..har lettere panikk her :-(

Skrevet

Jeg vet ikke om han får samvær uten tilsyn, men jeg håper virkelig ikke han får det. Dessverre har alle rett på å kjenne ungene sine...

Tror nok du skal tenke positivt på dette, dersom han har diverse på rullebladet er det ikke sikkert han er skikket til å ta vare på datteren deres og da får han ikke samvær alene, men mest sannsynlig enten hjemme hos deg noen timer i uken eller så må en representant fra barnevernet være der med han for å passe på.

Bare pust ut og slapp av, ikke stress. Dette går nok helt finfint *klappe litt på skuldra di*

Skrevet

Lite sannsynlig at han vil få vanlig samvær, ihvertfall over natta. De tar veldig hensyn til barnets beste, og det sier seg selv at det ikke går. Men tipper han blir "idømt" noe sånt som tilvenning over tid. Dette får dere hjelp av en psykolog til, å vurdere når ungen er klar.

Ikke bekymre deg, ingen kommer og river ungen fra deg. Har samme bekymringa selv egentlig, men klarer å slappe litt av etter hvert.

Lykke til:-)

Skrevet

ville bare gi deg en klem!!

Skrevet

Fedre får samvær UANSETT! Så du kan bare begynne å forberede deg til det dessverre.

Skrevet

Samvær får han nok, men tvilsomt uten tilsyn. Skal han gå til sak for å få samvær? Har det i tilfelle vært en barnevernssak som er ferdig/ pågår? Disse sakene kan faktisk gå i rettsystemet uavhengig av barneverntjenesten om ingen melder det. Dersom det ikke er en aktiv barnevernssak som pågår, ville jeg som mor ha meldt til barneverntjenesten om jeg var bekymret for at barnets omsorgsbehov ikke ville bli ivaretatt hos far dersom han fikk samvær. Dersom det blir rettsak, kan barneverntjenesten vitne/ uttale seg dersom de har vært inne i bildet tidligere. Det skal jo også utredes av psykolog /sakkyndig. Det er ikke far som har rett på samvær, men barnet som har rett på samvær med sin far.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...