Gå til innhold

Fødselsangst!!


Snart mamma til 2 herligste :)

Anbefalte innlegg

Som andregangs fødende, merker jeg nå, allerede i 7+2 at jeg begynner og få litt fødselsangst!!

 

Første fødselen gikk kjempe fort, under to timer fra jeg kom på Klinikken. og hadde bare "kynnere" fram til den siste rien hjemme som ikke stoppet, så vi reiste til klinikken, ca 20 minutter før vi var der oppe.

 

Det vil si at det tok ca to timer og ett kvarter. Og de sier den andre fødselen kommer til og gå kjappere??!!

 

Det er da jeg begynner og få litt panikk. Ikke kunne jeg få smertestillende første gang, fordi det gikk for raskt, og tenk om det går raskere, og jeg ikke kommer meg til sykehuset??

 

Mange sier jeg er heldig som slapp 19timers+ fødsel, men det er vondt når alt skal åpne seg og få ut en unge veldig kjapt også!

 

Samtidig er jeg veldig glad jeg slapp den lange ventetiden, og den utrolige lange fødselen!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

 

Skal si din lille hadde det travelt med å komme seg ut.Jeg holdt på i 24 timer og det endte tilslutt med keisersnitt,til min store skuffelse.Jeg gruer meg ennå ikke til fødselen.Vet ikke om jeg kommer til å grue meg heller.Følte meg trygg og ivaretatt hele tiden.Jeg håper på normal fødsel i oktober.Hadde vondt i lange tider etter keisersnittet,kunne ikke løfte tungt(>5kg)i flere uker etter fødselen.Fikk også litt rusk i såret. Sjansen for komplikasjoner er jo så mye mindre ved vanlig fødsel.

 

Men for all del,jeg har full forståelse for at enkelte ønsker seg keisersnitt av forskjellige årsaker,men det gjør ikke jeg.

 

Jeg er fremdeles ikke redd.Kjedelig å bruke 9mnd på å grue seg,da blir det i allefall 9 lange mnd.. gled deg heller over den lille som skal komme,kanskje blir neste fødsel en drømmefødsel?

 

Lykke til til deg.(Gruer meg litt da;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt hva du mener. Jeg er andregangsfødende selv, og merker at jeg allerede tenker mye på fødselen og at jeg nå vet hva jeg går til, på en måte. Den første gangen vet man jo ikke hva som venter..

Alt er liksom sett med mer realistiske øyne denne gangen synes jeg, vi har vært gjennom det før.

Min fødsel gikk også fort forrige gang, og var på ingen måte en komplisert fødsel, og tenker litt på samme måte som deg med tanke på hvor kjapt vil det gå neste gang...?

Selv valgte jeg bort smertestillende forrige gang, men ønsker nå å bruke det jeg kan få, hvis det da blir tid til det....

Hvor stor avstand er det mellom deres barn? Jeg har hørt at det er større sjangse at fødsel nr 2 blir lettere og raskere dersom det ikke er så lenge siden nr 1....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg blir det ca 2 år og 4mnd mellom.Satser på en lettere fødsel denne gangen.Kjedelig å streve i 24 timer og så ender det med keisersnitt,da virker alt slitet så unødvendig liksom....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss er det ca 2,5 år mellom de.

Men merker at jeg ikke gruer meg så mye nå som jeg gjorde. Merker at det kommer og går veldig. En ting er hvertfall sikkert, jeg vil ha en vanlig fødsel, helst uten keisersnitt. Håper bare at det ikke går kjempe fort denne gangen. :)

 

Ønsker alle lykke til <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi i samme båt. Du får trøste deg med at barnet ditt "gjennomgikk" en fødsel i forbindelse med rier o.l. og var forberedt på en helt annen måte enn barn som hentes ut i forbindelse med et planlagt keisersnitt. Var i allefall det jeg fikk bekskjed om. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...