schubidu Skrevet 2. mars 2010 #1 Skrevet 2. mars 2010 Nå har jeg vært potte tett i nese og bihuler i over en uke, jeg sover dårlig og sliter meg gjennom dagene. Jeg har hørt litt av hvert om bruk av nesespray i svangerskapet, og vet det går over morkaka og kan være skadelig? Men i pakningsvedlegget står det at det kan brukes av gravide i terapautiske doser. Er det noen som vet noe om dette? Jeg har prøvd alt av saltvannspray, nesehorn og dampbad uten effekt. Jeg drømmer om frie luftveier. Kan jeg kaste meg over nesesprayen?
Gjest Skrevet 2. mars 2010 #2 Skrevet 2. mars 2010 Ja, det kan du. Nesespray har lokal virkning og er ikke skadelig for babyen. Men du bør ikke bruke den i mer enn 7-10 dager.
studentioslo Skrevet 2. mars 2010 #3 Skrevet 2. mars 2010 Anbefaler Rhinox. Denne står det i felleskatalogen at kan brukes. Du kan jo først prøve med barnesprayen (2-10 år) for å ta minst mulig dose, den funket på meg enda jeg har "problemnese"! Snakket med flere leger om dette som sa det bare er en hypotetisk sjanse for at morkaka kan trekke seg sammen slik at barnet får mindre næring og oksygen ved bruk av nesespray. men dette er ikke bevist og lite sannsynlig at skjer i praksis ved så små doser lokalt i nesa! Det er visst verre for barnet om du ikke får puste og ikke sove om natta.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå