Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

er kommet til uke 32+5 nå, å den siste dagen så har det vært lite aktivitet i magen. Ikke at det er helt fritt for bevegelser men mye mindre enn hva jeg er blitt vant med. Er det grunn til bekymringer eller kan jeg bare ta det med ro? skullle egentli til kontroll hos jordmor i morgen men de ringte og måtte endre timen til neste torsdag.. Er litt i tvil om hva jeg burde gjøre...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aktivitetsnivået endrer seg hele tiden... Regelen er at man skal kjenne liv hver dag, men det kan være sjeldnere eller mindre markant er man er vant til hvis ungen har snudd seg og slikt.

Så lenge du kjenner noe skal det ikke være grunn til bekymring, men jeg vet hvordan det er å gruble og være engstelig, så ikke vær redd for å ta kontakt med noen.

Regner med du har forsøkt å legge deg ned og slappe ordentlig av, og eventuelt drikke noe kaldt og søtt?

Skrevet

Ja når jeg drakk kald brus i ste så kjente jeg at han beveget på seg. Har jo vært vant med at d har vært en del liv hele dagen tidligerer, så ble jo litt bekymra når d har vært mindre liv nå..

Skrevet

Jeg husker at det var akkurat likt for meg rundt uke 32-33. Jeg var på reise, og ble i skikkelig råttent humør fordi jeg hele tiden gikk og ventet på neste livstegn. Tror kanskje bare han var i en fase der han sov ekstra mye, for nå er han helt sprellemann igjen (er i uke 37 nå).

Skrevet

Mener å huske da jeg var på kontroll i uke 32 hos jordmor, da hun spurte hvordan det var med liv i magen, så sa jeg at det var betraktelig mye mindre liv der da. Hun svarte: Det er helt normalt, det begynner å bli mindre plass. Men så lenge du kjenner liv er det ikke noe å bekymre seg over. Er i uke 35 nå, å syns at det har tatt seg opp igjen, å det er myye liv! Men klart, er du bekymret så er det jo selvølgelig best å ringe å be om å få en sjekk! :)

Skrevet

Skal innom legen i dag for å få ny sykemelding så tenkte jeg skulle snakke me han da om d..

Skrevet

Kanskje den lille har lagt seg med hodet ned? Det er vel ganske vanlig at det skjer rundt den tiden og da vil det nok oppleves mindre bevegelser fra din side.

Ellers svinger det veldig fra dag til dag med bevegelse hos meg også, så det er nok som hun over sier ikke noe unormalt - de bare sover litt ekstra noen dager :-)

Skrevet

Ja legen sa i dag at han hadde lagt seg med hodet ned nå :) så det var sikkert derfor jeg hadde kjent mindre liv di siste dagene :) alt var normat på kontrollen som jeg hadde i dag :) så ingen grunn til bekymringer :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...