Gå til innhold

Noen her som har byttet fastlege før?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tenkt å bytte fastlege, og gjør det over nettet. Noen her som vet om byttingen blir registrert med en gang. Eller tar det litt tid før det er registrert?

Har time hos legen jeg har i dag om 14 dager. Vil helst ikke tilbake til han.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det tar litt tid før det blir registrert, men du kan uansett bare avbestille timen hos din gamle fastlege, og heller bestille time hos jordmor?

Skrevet

Fastlegebytte gjelder fra den 1. i mnd etter du bytter. Dvs at bytter du i dag har du ny fastlege fra 1. april.

Hvis du ikke liker legen din overhodet og du må til legen på time kan du ringe dit du har byttet fastlege til og forklare situasjonen og høre om de kan ta deg inn til time likevel. Det kan hende at du må betale en ekstra sum fordi du går hos en lege som ikke er din registrerte fastlege, men verdt et forsøk.

Skrevet

Går til jordmor på kontroller. Men trenger oppfølging av lege på sykemelding.

Får man en bekreftelse på når det blir registrert? Kan jo ta litt tid før jeg får ny time hos ny fastlege...

Skrevet

Ok. Det er greit å vite. Men når fastlege byttet ikke er registrert enda, så kan vel ikke den legen jeg bytter til heller skrive videre sykemelding. Det mener jeg å vite at den som står som fastlege må gjøre. ?

Skrevet

jeg vet ikke helt hovrdan reglene er, men jeg skiftet fastlege for et år siden fordi jeg ikke likte han jeg hadde. dagen etterpå tingte jeg til den nye legen og bestilte time. de fannt meg ikke i systemet siden jeg nettopp hadde bytta lege, men jeg slapp til med en gang. fikk sykemld også. var ikke noe problem.

Skrevet

Byttet gjelder fra den 1. Så bytter du fastlege nå, så har du ny fastlege 1. April.

Men er jo mulig å ringe den nye legen, fortelle at du har byttet og spørre om du kan komme til h*n. Selv om du ikke er pasient før den 1. Du vil kanskje ikke bli prioritert med engang, men har de noe ledig, får du time.. :)

Skrevet

ok. Men hadde du vært sykemeldt på forrhånd da, og skulle ha videre sykemelding?

Å, få time hos den nye legen tror jeg ikke skal være noe problem, men sykemelding videre vet jeg ikke om jeg får.

Skrevet

Ok. Jeg har kommet meg inn på de fastlege sidene nå. De var ikke tilgjengelige tidligere i dag.

Fastlege byttet er nå gjort! :) Håper den nye legen er bedre! :)

Jeg får prøve å ringe dit en dag og høre hvordan det er med videre sykemelding, om jeg må til han jeg har nå til 1.april en siste gang for å få sykemeldingen.

Noen som vet hvor mye det koster å få overført journalen? Man må visst betale et beløp til den forrige legen for å få den overført til den nye legen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...