Gå til innhold

Besvimer? Flere som sliter med det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt det slik i en stund nå, og i forrige uke ble blodprosenten målt til 9 så ble satt på jerntilskudd.

Men det toppet seg her om dagen da jeg ble svimmel, så kom følelsen av å forsvinne fra omverden. Fikk satt meg ned men det hjalp ikke, hverken drikke eller søtt. Så ble nødt til å henge meg over handlevognen, og komme oss til bilen. I det vi nærmer oss utgangen, så forsvinner synet av omverden. Men før jeg segner om så kommer det en kald bris i ansiktet slik at jeg får gått de 50 m til bilen og lagt meg ned. Da ble alt straks bedre, men muskelkraften var helt forsvunnet og følte nummenhet i hele kroppen. Var også kvalm... Veldig rar følelse.

Jeg og mannen dro til føden for sjekk men alt så fint ut.

Men nå tør jeg ikke å dra ut alene. Men er jo fortsatt 36 dager igjen.

For dette kom utav intet, hadde nylig spist og drukket. Og var kun på handletur. Ikke no stress, lite folk, stort lokale så det var ikke tett luft.

Har jo tidligere fått fornemmelse av å besvime, men det har alltid gått kjapt over. Men denne gangen hadde jeg nok segnet om hadde det ikke vært for mannen og handlevogn hjelp:)

Andre som sliter med det samme? Hva var grunnen til dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg sliter også mye med svimmelhet!

går veldig opp og ned fra dag til dag. men er svimmel hver dag.. har ikke svimt helt av, men mister fokus på synet, kjenner verden snurre rundt og mister styrke i alle muskler.

mitt siste skikkelige "anfall"-som jeg kaller dem- hadde jeg på søndag. da er jeg helt fjern i flere timer av gangen..

jeg har vært hos legen og tatt tester både under ett anfall og utenom, men det er ikke noe galt m meg.. får bare beskjed om att jeg må tadet med ro, ikke stresse osv.

det er jo greit nok, for noen ganger veit jeg att det er stress og lavt

blodsukker som gjør att det skjer. men i helga feks har vi vært på hotell tur og stort sett bare sovi og spist, så kan ikke si jeg var stressa da:P

i tillegg kommer det ofte mens jeg bare sitter rolig å ser på tv eller leser el no. (bruker briller- så er ikke synet det går på heller)

syns det er litt ekkelt å ikke vite akkurat hva det kommer av, men lillegutt har det fint inni magen, så da bekymrer jeg meg hvertfall litt mindre:) har 5dager til termin, så håper i det minste det bare gir seg av seg selv når lillegutt er ute!

lykke til, og oppdater gjerne hvis du får no mer svar på hva det kan være:)

Skrevet

Hatt mye av det samme som dere, men ikke like ekstremt. Jeg unnet meg tilfeldigvis litt sportsmasasje for fire uker siden og da viste det seg at jeg hadde noen enorme muskelknuter i nakken\ryggen som gjorde at jeg ofte ikke fikk nok blod til hjernen. Kjente at jeg var litt stiv i nakken enkelte dager, men var egentlig ikke serlig plaget med dette. Ble mye bedre av svimlinga etter å ha gått tilbehandling. Drit vondt når ho trykka på de vonde punktene, men verdt det etterpå. Ho jeg går til er vant til å behandle gravide (stavanger) så følte meg veldig trygg.

Veit ikke om det er det dere sliter med, men tenkte på meg selv når jeg leste dette.

Skrevet

hei :)

åjåjåj..

slik har jeg det også. ikke hele tiden,men til tider. å sæli da jeg sitter i 90 grader ca.

tar flere timer før jeg føler jeg er "normal" igjen etter et slikt "anfall"..

men gud å leit det er da det står på. omverdenen forsvinner rundt deg.

i helga fikk jeg et skikkelig anfall,akkuratt som du beskriver her. jeg har ikke opplevd det så ille før, ble veldig bekymret så tenkte at jeg får ringe føden å høre.

jeg har å litt liten blodprosent,men det har jeg hatt hele svangerskapet så kroppen min har på en måte vendt seg til det..

de på føden ville ha meg inn på kontroll uansett. etter alle prøver var tatt konkluderte dem med at det er hoved blodåra (vena cava) som innimellom blir liggende i klem pga trykk av bebiens tyngde.

det er ikke no dem får gjort no med desverre,men det er veldi ubehageli for oss gravide.

dem sa at dette skjer som oftest da man ligger på rygg,men i mitt tilfelle da jeg sitter.

høres jo nesten ut som det er dette som skjer med deg også, uten at jeg skal stille noen diagnose. :)

ønsker deg lykke til med resterende uker :)

selv er jeg snart 36 fulgåtte :)

Skrevet

Den vanligste grunnen til svimmelhet er jo lavt blodtrykk, men jeg regner med at du har sjekket det. Og også jernmangel kan føre tll det ja.

Jeg også sliter med svingende bt og svimmelhet, kan ikke stå stille mer enn noen sekunder uten at jeg må sette meg. Er fryktelig slitsomt ift å være i butikker, på jobb etc. Besvimte i en butikk for noen uker siden, måtte få ligge på bakrommet i butikken. Det er så fryktelig ubehagelig å være svimmel og besvime. Skal bli godt å få ut babyen og f stabilisert kroppen igjen!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...