minlilleHelene Skrevet 2. mars 2010 #1 Skrevet 2. mars 2010 Må desverre advare og fortelle at det er mye bedre å bruke pengene sine etannet sted . Jeg fikk bilder som så ut som di var tatt ut av en film fra 1920 tallet.. Og nå har jeg hørt om flere som har dårlig erfaring med det stedet.. Ikke kast bort 1200 kr der!!!!
minlilleHelene Skrevet 2. mars 2010 Forfatter #2 Skrevet 2. mars 2010 hold denne oppe så slipper vi at noen bruker unødvendig penger på dette stedet
scoobydo Skrevet 2. mars 2010 #3 Skrevet 2. mars 2010 eg tok tidlig UL der forrige svangerskap, var superfornøgd...
minlilleHelene Skrevet 2. mars 2010 Forfatter #4 Skrevet 2. mars 2010 Veldig fint at noen har hatt en fin erfaring med stedet .Men det er ikke lenge siden jeg var der og da var det elendig.. Og jeg har lest at flere har hatt dårlige opplevelser med kvaliteten på bildene du får med deg hjem , derfor ser jeg grunn til å advare andre på å bruke penger på det stedet
Mamma_til_isabella Skrevet 2. mars 2010 #5 Skrevet 2. mars 2010 Hvem var du hos da? Er jo flere som driver med ul der...... Jeg har bare positive erfaringer derifra
Marcus2006+Jente2010 Skrevet 2. mars 2010 #6 Skrevet 2. mars 2010 Jeg hadde bestilt time der, men avbestilt idag pga at vi ikke fikk det til pga jobben til typen min... Men skal på Jessheim 23 April, lenge til men går vel fort =) Synd du hadde dårlig opplevelse der... Når en betaler så mye vil en som regel ha brae bilder og slikt... så skjønner deg godt.
assisi Skrevet 2. mars 2010 #7 Skrevet 2. mars 2010 Jeg har god erfaring med stedet (Molnar). Har vært der tre ganger i dette svangerskapet.
minlilleHelene Skrevet 2. mars 2010 Forfatter #8 Skrevet 2. mars 2010 Det var en kvinne som hadde min ultralyd.. Vet ikke hva hun heter.
lillepersille80 Skrevet 2. mars 2010 #9 Skrevet 2. mars 2010 Men de sier jo at du risikerer dårlige bilder hvis du går sent i svangerskapet, for barnet blir "klemt" på bildene....hvis dette var nå nylig og du skal føde denne mnd. De sier du bør ta 3D mellom uke 28- (senest) 32!?!
minlilleHelene Skrevet 2. mars 2010 Forfatter #10 Skrevet 2. mars 2010 Jeg var der for 4 måneder siden!
Ca85 Enihimmelen 09-Gutt 2010 Skrevet 2. mars 2010 #11 Skrevet 2. mars 2010 Hmm.... Jeg hadde tenkt til å bestille time der jeg da men ble jo litt usikker nå. Leste et innlegg for litt siden fra en som skrev at han ene legen som utfører 3d (Malnar) var spesialist på foster og siden jeg fikk et barn med hjertefeil sist (som ikke ble oppdaget på de ultralydene jeg var på, var sist på 3d ultralyd på Lysaker) så har jeg lyst til å få en som har god peiling på dette til å ta en titt selvom jeg har vært til kontroll på Rikshospitalet.
Lyseet Skrevet 2. mars 2010 #12 Skrevet 2. mars 2010 jeg har vært dær å fikk en skikkelig bra opplevelse. når du drar der på 3D i allefall. han ser etter på alt, teller fingre/tær, sjekker hareskår zomer inn på hjetet osv osv. man får med seg bilder og en cd han brenner ut med noen klipp fra ultralyden så vil ikke akuratt si at det er noe dårlige bildr/behandling inne til han fikk også vite kjønn i løpet av noen sekunder.. ^^
tingeling78 Skrevet 2. mars 2010 #13 Skrevet 2. mars 2010 var på akutt ul på oslo city i desember da stedet hvor jeg får oppfølging gjorde en feil og ikke kunne ta meg inn. Var der før jul og 2 uker seinere. Fine ul bilder og god oppfølging. Men dyrt.
Rufsitufsi Skrevet 3. mars 2010 #14 Skrevet 3. mars 2010 Jeg var hos Molnar i januar. Var da 12+2. Vi hadde en kjempefin opplevelse hos han og følte oss i svært trygge hender! Han hadde virkelig peiling på hjerte/pulsårer osv, så hvis du ønsker å få vite mer om hjertefunksjonen på spiren din tror jeg han er en av de beste i Oslo iallfall. Han har tross alt jobbet med hjertediagnostikk på foster ved Haukeland Sykehus:) Vi fikk også med kjempefine bilder og en liten videosnutt som tydelig viser et bittelite menneske som gnir seg litt i øynene:) Og tenk, da var nurket bare 6 cm langt! Helt utrolig... Vi var som sagt kjempefornøyde og syns det var verdt 1200 kr og mer til! Når jeg nå nettopp var til ordinær UL på Asker og Bærum Sykehus var vi kjempeskuffet, det var rett og slett stusslig i forhold!! Ser at trådstarter fikk tatt UL hos en kvinne. Det er vel bedre og advare mot den kvinnelige legen/jordmora som tok UL på Oslo City Legesenter og ikke Legesenteret generelt. Det syns iallfall jeg virket litt for kvasst. Jeg kan iallfall anbefale Peter Molnar på Oslo City Legesenter på det sterkeste!
minlilleHelene Skrevet 3. mars 2010 Forfatter #15 Skrevet 3. mars 2010 Det er desverre sån at jeg har lest at flere har dårlige erfaringer med det stedet , også med Molnar... Jeg vet som alle andre at vi oppfatterfolk forskjellig og smaken er som baken. UL på sykehus har jeg inntrykk at er mer for kontroll enn fine bilder osv så der er jeg enig. Jeg synes overhodet ikke det er for kvast når jeg har hørt om hvilken behandling enkelte av di missfornøyde kundene har fått.. Det er viktig at det er profosjonelt uansett hvem på legesenteret som tar undersøkelse mener jeg.. Men fint at noen har fått det di skulle + litt til der!
mammaløve Skrevet 3. mars 2010 #16 Skrevet 3. mars 2010 Tror det lureste tipset er at man kan få UL billigere andre steder. Betalte også 1200 kr, men det var hos Majorstuaklinikken. Der var det superduper service, men fant ut etterpå at jeg kunne gå tre-fire andre steder og få samme behandlingen for under halvparten av prisen. Forresten, fikk også dårlige UL bilder, men han som tok ULen begrunnet det med at det er bilde av nakkefold, indre organer, navlestreng osv. Altså ikke så spennende for oss "vanlige dødelige", men veldig nyttig for lege, jordmor, UL-personale senere. Vi kunne få med CD og ekstra bilder til ekstra pris, men vi valgte å vente til den ordinære ULen med det siden småen er litt større da.
juni2010mamma Skrevet 3. mars 2010 #17 Skrevet 3. mars 2010 Jeg skriver under på innlegget til Rufsitufsi.... Jeg anbefaler også Peter Molnar på Oslo City Legesenter på det sterkeste!!! Kommer garantert til å bestille vår neste time hos han:) Hadde gjerne betalt mer også, vi var super fornøyde og det var verdt hver eneste krone:)))
Lykkeliten 2 Skrevet 3. mars 2010 #18 Skrevet 3. mars 2010 Mammaløve: hvor kunne du få samme behandling til halve prisen av 1200? Har hørt at majorstuaklinikken er bra, men syns 1200 er så dyrt..
abulafia77 Skrevet 3. mars 2010 #19 Skrevet 3. mars 2010 Hei. Jeg var på ul på oslo city for 2 uker siden og fikk bedre bilder enn på majorstuklinikken. Som helsepersonell reagerer jeg på at man legger ut store bokstaver og utropstegn på dene ytpen innlegg. Da hadde det vel vært bedre om du gikk tilbake til klinikken og ba om ny undersøkelse.
rl84 Skrevet 3. mars 2010 #20 Skrevet 3. mars 2010 No har ikkje eg vert på noken av plassane, men d er som regel alltid sånn at noken har posetive opplevelsar fra ein plass å andre ikkje...!?
Lenelill Skrevet 4. mars 2010 #21 Skrevet 4. mars 2010 Signerer abulafia77! Stå opp for meningene dine, men ta det nå for all del med dem det gjelder, det tjener alle bedre på:-)
Gjest Skrevet 4. mars 2010 #22 Skrevet 4. mars 2010 Stiller meg i rekken med de som er fornøyd med Peter Molnar, og hadde en positiv opplevelse. Vi var kjempefornøyde! Var der i uke 15. Han forklarte godt og jeg følte meg veldig trygg etterpå Kommer til å dra dit ved evt en neste graviditet:)
Med Søtepi i magen;-) Skrevet 4. mars 2010 #23 Skrevet 4. mars 2010 No har jeg aldri vært der og ikke skal jeg heller. Det er fordi jeg bor på en helt annen kant av landet;-) Men vil tørre å påstå at kvaliteten kommer vel litt på hvordan babyen ligger der inne?? Og om den ligger i ro kanskje??
Gjest Skrevet 4. mars 2010 #24 Skrevet 4. mars 2010 Enig her. Godt noen skrev inn dette! Jobber selv innen helse... Det er så utrolig mange faktorer som spiller inn for hvordan ul bildene blir. Og generelt er ikke ul bilder det enkleste å tolke for de som ikke arbeider med det til daglig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå