Gå til innhold

Jeg har født igjen :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Torsdag ettermiddag 25 februar, en uke før termin, kom lille Emilie til verden på Føderiket :) Hun var 2890 gram og 49 cm, et helt perfekt lite vesen :)

Jeg våknet ved 03-tiden natt til torsdag av rier. Ikke til å ta feil av, visste med en gang at nå var fødselen igang. De var litt uregelmessige og ikke spesielt vonde, men sov ikke stort mer den natta. Vi sto opp ved sjutiden og leverte lillemor i barnehagen. Sambo dro på jobb.

Klokka 11 hadde riene tatt seg opp og var regelmessige med 5 min i mellom, så jeg ringte vakttelefonen til Føderiket og snakka med jordmor. Avtalte å komme på sjekk klokka 12. Sambo kom hjem og vi tok bussen dit :)

Vel fremme ble jeg sjekket av den hyggeligste jordmor jeg noen gang har møtt :) Jeg hadde 2 tøyelige cm åpning. Ble litt skuffa, haha, hadde håpet på iallefall 5 ;)

Hun spurte om vi ville bli værende der og rusle litt rundt, men vi fant ut at vi ville dra hjem en tur og slappe av der istedet, så tok bussen hjem igjen. Litt mer kjipt med all den humpinga på hjemturen ;)

Da klokka var blitt 1500 følte vi at vi burde dra tilbake og bestilte en taxi. Da jordmor sjekket meg igjen hadde jeg 5 cm åpning og riene begynte å bli ganske vondere nå. Etter en ri ble jeg skikkelig uvel og kasta opp. Satt på det varme badegulvet og pustet meg gjennom den neste rien da vannet plutselig gikk med et plopp! Snodig følelse :) Ble så overraska over hvor varmt vannet var. Klokka var da 1600.

Etter at vannet hadde gått satte jeg meg i badekaret og riene var nå skikkelig intense. Følte for å rive meg ut av min egen kropp! Etter et par helvetesrier kom trykketrangen, og jeg tenkte for meg selv at det kunne da ikke stemme, jeg hadde vært overbevist om at fødselen skulle vare et par timer til! Men neida, jeg måtte bare trykke på og etter 3 pressrier sa jordmor at vesla ville komme på neste ri. Hørte et sukk fra sambo, haha :) Et trykk til og ut kom hun, klokka 1620.

Fødte knestående i badekaret, og det var veldig spesielt å se henne komme opp gjennom vannet og opp i armene mine :) Vakre lille tulla..

Så alt i alt var det en perfekt fødsel. Føler meg utrolig heldig og sitter igjen med en god varm følelse :) Alt var så rolig og behagelig, vi slappet av begge to og jordmor var så snill.

Anbefaler på det varmeste Føderiket :) Det er helt knall å føde der!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer så mye ! Høres ut som om du hadde en kjempefin fødsel :))

Skrevet

For en nydelig fødehistorie! Gratulerer med tulla, og takk for at du ville dele historien med oss.

Skrevet

gratulerer så masse med jenta :)

og en flott fødsel ikke minst,ber for at jeg får en fin fødsel denne gangen:)

ikke hell som sist hehe...

Skrevet

Gratulerer så mye!! Høres ut som en drømmefødsel og en nydelig opplevelsen;))) Kos dere med det lille gullet!!

Skrevet

Gratulerer så masse:)

Skrevet

Tusen takk for gratulasjoner :) Lykke til med fødsel!!

Skrevet

G-R-A-T-U-L-E-R-E SÅ HJERTELIG MED ETT NYDELIGT LITE UNDER

KOS DERE MASSE MED NURKET.....

Gjest Mangebarnsmamma *høygravid*
Skrevet

Gratulerer så mye! Hørtes ut som en fin fødsel:) Kos dere fremover:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...