Gå til innhold

Spørsmål om urinprøve..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal til legen snart, og må da ha med en urinprøve for uvi sjekk.

Idag tidlig så tisset jeg på dette prøveglasset, var da morgenurin. Glemte glasset på badet, og fikk time hos legen i ettermiddag.

Kan jeg ha med morgenurinen, eller bør jeg ta en ny prøve? Den har som sagt stått på badet siden idag morges. *Gravidtåke*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når man sjekkes for UVI må man vel ikke ha morgenurin? Når jeg har blitt testet for dette, har jeg tatt urinprøven hos legen..

Forøvrig skjønner jeg ikke helt hva du egentlig spør om:/ Hvorfor tok du morgenurinprøve om du ikke skal ha den med til legen?

Skrevet

Jeg trodde man alltid skulle ha morgenurin med til lege, for den var best.. Og at man skulle ha dem i kjøleskapet til man skal gå. Noe jeg ikke hadde, for jeg glemte den.. Trodde jeg skulle få time på morgenen, ikke på formiddagen. Så skulle ha med urinen til legen. Som sagt, litt gravidtåke ute å går.. :P

Men om det ikke har noe å si om det er morgenurin eller ikke, så kan jeg like gjerne ta en ny en. :P

Skrevet

grunnen til at urinprøver skal settes til kjøle er at rom tempratur kan starte dyrking av bakterier :-)

så er bare å ta en ny prøve nå, spiller ikke noe rolle om det er morgen urin eller ikke..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...