Gå til innhold

uke 20, kjenner ikke liv hver dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

lurte egentlig bare på om det var noen andre her som ikke kjenner tydelig liv her dag? Det er ikka alltid spark jeg kjenner, noen ganger der det bevegelser lisom...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjente liv/spark først i går kveld og jeg er i min 21 uke.

Det sies at det ikke er vanlig å kjenne liv her dag før etter uke 26.

Tror ganske så sikkert at du ikke trenger å uroe deg :-)

Skrevet

Så tidlig er det ikke vanlig å kjenne tydelig liv hver dag, og at du kjenner små bevegelser i stedet for spark er heller ikke rart, fosteret er ikke så kraftig ennå. Ta det helt med ro du, det blir tidsnok livlig i magen!

Skrevet

Det er helt normalt, og ingenting å stresse over. Jeg kjente heller ikke liv hver dag i uke 20, og jeg er 2.gangs gravid (som betyr at man ofte kjenner liv før førstegangs gravide, fordi vi vet hvordan det kjennes...). Det er ikke mange ukene før du kjenner baby hver dag - men ikke stress noe med det enda.

Vil du gjerne kjenne spark fra baby kan du prøve å drikke isvann (et stort glass vann med isbiter i), og så legge deg ned på sofaen. I løpet av en halvtime kan det være du kjenner baby. Dette er egentlig en test man bruker når man er kommet lengre, men kan være det virker allerede. :)

Skrevet

jeg har først kjent liv vær dage i noen dager, er i uke 27 :)

Skrevet

da er det godt å vite at alt er fint.. skal påordinær ul i morra så blir jo spennende å se om det er litt fart nå. Var veldig aktiv i uke 12.. hehe

Skrevet

Lykke til med ul i morra, bellerose, med min første var jeg 23-24 uker før jeg var helt sikker på jeg kjente babyen, så jeg regner med

du får se en fin spreller på ul. Skikkelig spark er det lenge før du bil kjenne tror jeg, nurkene har ikke så lange sterke bein at de klarer å tuppe til inni der ennå. Men kjenner du liv iblant da er det liv inni der:-)

Husker jeg syns det var helt uvirkelig at det må en baby som på ul skjermen så diiiiger ut og turna rundt inni magen min uke 18 uten at jeg kjente noe helst med førstemann... Nå andregangen kjente jeg liv lenge før ul, men bare kiling og bevegelser, ikke noe jeg vil kalle spark ennå. Er i uke 18.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...