Gå til innhold

En solhilsen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hei alle sammen :) Tenkte at vi skulle skrive en liten statusrapport fra det blide vestland - i allefall i dag som solen skinner fra knallblå himmel :) Ungene stortrives og Mathea snakker nå nesten kav stavangersk... helt snodig hvor fort det har gått... Hun stortrives i bhg og har fått en skikkelig bestevenn, Kristian. De er som et gammalt ektepar. I forrige uke satt Kristian og leste bok for Mathea i sofaen, mens Mathea satt og rugge på ei barnevogn med ei dukke oppi... Skal tidlig krøkes... hihi, men så søte da... Mali er overalt :D Hun er mer rastløs og nysgjerrig enn det storesøster var. Å gå på cafe med Mathea er en fryd i motsetning til Mali som vi må rydde unna alt... Mathea er vant til cafelivet på løkka hu... Mali er som snytt ut av nesa på far sin da han var liten... LIke rund og god - hehe. Det er så fantastisk deilig å ha en unge som spiser alt. Det er vi som må stoppe matinntaket hvis ikke så hadde Mali spist enda... Hun ligger akkurat på normalen på de herre skjemaene, og det er så deilig siden jeg hadde alt styret med spisingen til Mathea. Mathea skal forresten opereres i april/mai. Vi skal redusere mandlene hennes og fjerne polypper i nesa. Håper det skal hjelpe på spisingen hennes...Hun veier nå 11,3 kg... Det er rett og slett for trang for maten hvis ikke hun tygger det godt nok... og hvis hun ikke tygger godt så spyr hun det opp igjen... og deretter slutter å spise... En evig kamp som jeg håper snart er slutt... Hun snorker også som en full mann, så det skal bli godt når det blir fjernet. Grunnen til at de ikke fjerner helt er at mandlene ikke er betente, så da reduserer de mandlene bare.

Ellers har vi nedtelling til årets sommerferie som vi tar nå på lørdag. Da reiser vi 4 uker til Florida. Det skal bli godt å komme vekk fra snø og kulde... Håper virkelig snøen er vekke til vi kommer hjem igjen. Da blir det besøk hos Mikke, Ole Brumm, Tingeling, Dora og alle de andre. Mathea er helt i 100 :)

Jeg er nå inne i min siste permisjonsmåned. Mali har ikke fått bhgplass før i aug (søkte ikke om før heller), så jeg skal være hjemme til høsten. Vært planen hele tiden også... Jeg har vært på en intervjurunde, men ble innstilt som nr 2... Like greit siden det hadde vært jobbing minst 10-12 timer pr dag, og jeg tror ikke er int i å kun se ungene om morran og i helgene, men det var drømmejobben... Tror de skjønte at jeg ikke var int i å jobbe så mye og derfor ble jeg innstilt som nr. 2... Ellers trives jeg bare bedre og bedre. Blir stadig kjent med nye folk og nå har Mali og jeg begynt å gå i åpen bhg og der er det jo flere i nabolaget og jeg vet om 5 jenter som skal begynne i samme alderstrinn på skola sammen med Mali...

Det var en liten oppdatering fra meg. Jeg håper at jeg ved fremtidige husmorturer til Oslo klarer å få det til å klaffe med en middagskveld med dere, så ikke slutt å invitere meg :) Fra høsten av er jeg klar :D

Om noen av dere er i Stavangerområdet, så gi lyd...

Ha en kjempefin dag i vårsola ;) Stor klem

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann

Så koselig med en oppdatering fra dere!!

Florida høres sinnsykt deilig ut....plass til oss i kofferten eller? :-) Tenker dere får en flott tur!

Hehe, synes jeg ser Mathea og "ektemannen" i sofaen, de er skjønne de små :-)

Utrolig hvor fort tiden har gått, synes ikke det er lenge siden vi hadde lunsj på løkka jeg :-)

Her så går alt strålende. Camilla er stolt storesøster og er så utrolig glad i Therese. Hun er det første hun spør etter om morningen og når hun kommer hjem fra barnehagen :-)

Klart vi skal fortsette å invitere deg med på happenings :-) Kanskje vi bør planlegge en liten danmarkstur til høsten jenter? :-)

Skrevet

Hei, så koselig å høre fra dere!

Mathea snakker kav stavangersk ja, så artig! Dere får ha lykke til med operasjonen. Håper det hjelper på spisingen (og snorkingen).

Fire uker til Florida høres ikke vondt ut etter denne vinteren her! Her blir det nok en norgesferie i år. Vi tenker på kanskje dra ned til Kristiansand og besøke dyreparken og Kaptein Sabeltann:)

Du får ha lykke til videre med jobbsøkingen:)

Store klemmer fra

Bellen

Skrevet

Så koselig å høre fra dere og å få en liten oppdatering! Håper operasjonen gjør at Mathea får det bedre ift spising. God tur til Florida (ikke misunnelig i det hele tatt:-)

Skrevet

Koselig med oppdatering fra dere!

Høres jo ut som dere har funnet dere til rette og at du nyter dagene med mamma-perm

Ferie høres jo bare helt supert ut! Tenk så stas å få møte alle barne-tv heltene!

Lykke til med operasjon, håper det gjør mat opplevelsen bedre fremover!

Som sagt; det er hyggelig å høre hvordan det går. Vi ser også gjerne på noen noe bilder av jentene på FB...

Store klemmer fra oss

• 2 uker senere...
Skrevet

Koselig å få høre fra dere. Så fint du har funnet deg godt tilrette. Vestlandet er er fint sted å bo, og Stavanger er en koselig by. Savner landsdelen selv :-)

Lykke til med operasjon, håper det blir bedre fremover for henne.

Kos dere på ferie!

Klemmer fra oss

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...