Anonym bruker Skrevet 2. mars 2010 #1 Skrevet 2. mars 2010 Han var kjempe god til å spise, frokost med ei skive og melk etterpå, middagen er ingen problem lengre, men kveldsmaten vill han heller ikke ha som er grøt og melk etterpå.. Det eneste han vill ha er melka!! Hva kan jeg gjøre ? Han slår seg bare helt vrang, sitter bare å griner når jeg prøver å gi han maten..... Hilsen fortvilet mamma
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2010 #2 Skrevet 2. mars 2010 Hvor lenge har han holdt på sånn da? Det er ikke uvanlig at matlysten til de små går litt opp og ned. Kanskje det er tenner på vei. Jeg har en som alltid har vært småspist, og i perioder fra 8-12 mnd var morsmelk hovednæring omtrent. Han var også veldig aktiv. Vektoppgangen hans var allikevel helt fin. Og han var for det meste blid og fornøyd. Da fant jeg ut at han ikke lider noen nød, og slappet mer av i forhold til det. Det er viktig å ikke stresse med det. Tilby mat du vet han liker godt, om det ikke akkurat er det mest næringsriktige. Men da får han hvertfall en positiv matopplevelse. Vi gjorde mye det med vår gutt, og opplevde da at han ble nysgjerrig og interessert i å prøve ny mat i noen dager. Ta kontakt med helsestasjon for å følge med vekta om det varer over tid.
Gjest Skrevet 2. mars 2010 #3 Skrevet 2. mars 2010 Jetna mi på 8 mnd har spsit regelmessige måltider siden hun var 6,5 mnd. De siste 14 dagene har hun ikke villet ha noe utenom mm. Helsesøster sier at det er helt uproblematisk at de bare får melk en periode, men at jeg kan følge med på vekta om jeg bekymrer meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå