Gå til innhold

Andre som ikke behøver ha kontakt med NAV?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser mange diskusjoner om NAV her, og skjønner det er veldig vanlig å ha mye kontakt med NAV av ulike grunner.

Selv har jeg aldri vært på et NAV-kontor noen gang. Når jeg søkte om permisjonspengene leverte jeg bare søknaden hos lønningskontoret og de ordnet resten, betalte meg lønn som vanlig og fikk refusjon fra NAV.

Barnetrygden kom automatisk inn på konto et par mnd etter fødslene uten at jeg trengte gjøre noe for det annet enn å oppgi et kontonr. etter første fødsel som svar på et brev jeg fikk og ellers har jeg aldri hatt kontakt NAV.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har til vanlig lite kontakt med Nav, men må dit nå for å levere kvitteringer, da jeg har passert frikortgrensen, hihi... (P.g.a. en skade og påfølgende kontroller)

Gjest sug lut
Skrevet

Så fint for deg, da. Jo flere som har det slik, jo kortere kø hos NAV for de andre.

Skrevet

Vel, du svarer jo delvis på dette selv, da HI.

Grunnen til at du ikke har så mye trøbbel med Nav, er at din arbeidsgiver betaler deg svangerskapspengene direkte, for så å få refundert ting selv.

Da slipper DU unna med ganske mye, men du kan jo høre med de på lønningskontoret på jobben din, hva de sier. Tipper de kan holde på i timesvis med å fortelle om div. historier.

Det er desverre ikke alle arbeidsgivere som gjør forskudderer svangerskapspenger på denne måten, så du får bare prise deg lykkelig for at du er en av de heldige.

Skrevet

Jeg har forsåvidt forsøkt å holde meg unna NAV, men det har faktisk ikke latt seg gjøre. Feil i NAV's utregning av foreldrepenger, feil i utbetalinger, manglende utbetalinger, NAV stoppet én gang utbetalinger fordi de mente jeg og samboer ikke hadde felles adresse i folkeregisteret (joda, vi har det, men her jeg bor HAR vi ikke gateadresser, kun stedsadr.) (derfor kunne de ikke utbetale mine foreldrepenger og måtte ha enormt med bekreftelser på at vi faktisk bor sammen. Håpløse NAV og håpløse papirpusher som ikke visste noe om hva som kreves av dokumentasjoner på det ene eller andre). Skal naturligvis nevnes at det finnes mange flotte mennesker som jobber i NAV, men det blir ofte slik at de uhøflige, frekke, lite hjelpsomme og uvitende utmerker seg stort og derfor trekkes fram hver gang det blir snakk om NAV.

Skrevet

Det er ikke alle som har en arbeidsgiver som betaler ut lønn på forskudd, det gjør ikke min.

Ikke alle som har friske barn heller, det har ikke jeg. Blir endel kontakt med nav når de skal dekke reise til sykehus osv.

Skrevet

Syketransport er visstnok ute av NAV og overtatt av helseforetakene selv. Pasientreise-kontoret skal forøvrig fungere even dårligere enn NAV, så da har du virkelig noe å se fram til :)

Skrevet

Vel, da er du heldig som har et eget lønningskontor som tar støten for deg. Skal vedde på at de har opplevd en del merkelige ting fra Nav.

Bare så det er sagt, så er det mange på nav som gjør en god jobb, og som virkelig prøver, men det finnes og en haug inkompetente nek der. Så er jo vedtakene og reglene de må følge noen ganger helt på trynet.

Skrevet

Heldig er du..

Nå er jeg også så heldig at jeg slipper ha så mye kontakt med Nav. Likevel så har de klart rote til alt de få gangene vi har hatt kontakt med de.. Ikke engang erklæring av farskap greide de få rett da jeg fikk mitt siste barn. "Nei ditt barn har ingen far".. "Du må kreve bidrag gjennom bidragsfogden".. Jeg skulle ikke ha noe farsbidrag, samboeren skulle bare levere erklæring om farskap.. Og da syns jeg det er rimelig utrolig at han må diskutere med de ang skjema osv.

Han gikk til og med innom Nav etter alt skulle vært rett og spurte om hvor mange barn han hadde. Da hadde folkeregistret fått det rett, men på Nav fikk han beskjed om at han hadde bare ett(han har 2).

Skrevet

Jeg trodde jeg skulle ha det sånn resten av livet jeg også.....

Var selvstendig nær.drivende da jeg skulle ha nr. 1.

Så fikk jeg kronisk bekkenledd syndrom og er ikke lenger arbeidsfør...

Nå er jeg prisgitt at nav betaler meg penger ca. de datoene de skal.

Du skal bare være glad til for at du ikke har noe med nav å gjøre.....

-ennå.

Så får vi håpe at du holder deg frisk resten av livet, gjør du det er det bra. Men når du blir pensjonist må du nok ha litt med nav å gjøre.

Skrevet

Åh, jeg er misunnelig på deg HI:) Jeg har aldri måttet ha noen kontakt med nav før graviditetene og ante ikke hvor fint jeg hadde det. Først måtte jeg til NAV fordi arbeidsgiver ikke betalte sykepengene ut over arbeidsgiverperioden når jeg fikk BL, og det var hipp som happ med utbetalingsdatoer og beløp. Lenge etter dette fant jeg meg ikke jobb igjen etter å ha mistet den jeg hadde og har måttet søke ledighetstrygd. Veldig slitsomt og jeg håper jeg slipper å ha noe mer med de å gjøre når permisjonen min er slutt.... Men det kan jeg ikke vite sikkert at jeg slipper og det kan ikke du heller. Men klart at vi alle kan håpe på å slippe det:)

Skrevet

Eneste kontakt jeg har hatt med nav er å levere og få svar på permisjonssøknader og brev om at min aktive sykemelding er godkjent. Har ikke akkurat løpt ned kontoret der.

Skrevet

Har hatt omtrent like mye kontakt med NAV som det du har, HI. De stakkarne på lønningskontoret har nok av historer om hvor vanskelig det kan være å få refundert sykepenger og permisjonspenger.

Flaks for meg så gidder arbeidsgiver fortsatt å forskuttere, og det er fantastisk.

Skrevet

Jeg har hatt bruk for NAV én gang de siste årene. Det var i forbindelse med søknad om foreldrepenger. Da dro jeg opp og leverte søknaden i skranken, siden jeg hadde hørt at det var litt rot.

Men de klarte å rote den vekk likevel. Så etter en måned ringte jeg og spurte om den var registrert, da den ikke var det, måtte jeg dra dit på nytt og fikk dem til å registrere den mens jeg så på. Da fikk jeg penger på konto, og brev i posten om godkjent søknad innen to dager, så alt i alt skal jeg ikke klage.

Skrevet

Jeg har heller ikke hatt mye med NAV å gjøre, min arbeidsgiver ordner alt. Jeg var mye sykemeldt i svangerskapet, men både i sykemeldingsperioden og foreldrepermisjonen fikk jeg lønna mi rett inn på konto, akkurat som om jeg skulle ha vært på kontoret hver eneste dag.

Det er faktisk en viktig ting å sjekke før man takker ja til en jobb!

Skrevet

Hæ? 14:14, hva i alle dager mener du? Skal man heller gå arbeidsledig om arbeidsgiver ikek er greiere enn loven krever og legger ut for staten? Nå får du faen sprette meg gi deg. Det er den dummeste uttalelsen jeg har sett på lenge...og jeg har vært her inne MYE...

Skrevet

Ro deg heeeelt ned. Det er ikke alle som må ta til takke med den ene jobben de får. Veldig, veldig mange av oss kan faktisk velge mellom flere jobbtilbud.

Hilsen 14.14.

Skrevet

Dummeste jeg har hørt, arrogante tisper er ikke verdens meste ettertraktede arbeidstagere...

Skrevet

Da jeg skulle i permisjon med nr. 1 måtte jeg innom flere ganger, da det var feil i utreging av permisjonspenger. Men det var ikke Nav sin feil, det var sjefen min sin feil.

Samme skjedde med nr. 2.

I tillegg fikk jeg ikke barnetrygd, så måtte ordne opp i det også.

Nå blir jeg alenemor, og måtte på Nav igjen. På en dag måtte jeg innom 3 ganger, for de ble aldri helt enige om hva jeg måtte ha med i søknaden. Og da den endelig ble tatt i mot var den ikke fulstendelig likevel, så det har blitt litt post frem og tilbake.

Nå venter jeg i spenning på om jeg får noe i nærmeste fremtid, eller om jeg må leve på brødsmuler og vann, og uten nødvendige møbler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...