Stratos med 3 barn Skrevet 2. mars 2010 #1 Skrevet 2. mars 2010 Blir helt matt jeg! Det er noe med dette huset hele tiden og det er bare i tillegg til alle de større tingene vi aldri rekker å gjøre. Jeg har sett meg lei, men min mann mener det bare er slik for alle. Er det det? Kan kort nevne nå at brønnen er tom for vann, det er lekasje i taket, taket må måkes for snø. Dette er hastetingene, tør ikke tenke på alt det andre!
Gjest sug lut Skrevet 2. mars 2010 #2 Skrevet 2. mars 2010 Forsåvidt ferdig med alt, ja, det er begrensa hva vi trenger å gjøre før noe ryker, hvilket ikke bør skje på lenge.
Stratos med 3 barn Skrevet 2. mars 2010 Forfatter #3 Skrevet 2. mars 2010 Ja, sant... Det går ann! Prøver å si det til mannen at vi heller få ta opp litt mer lån og bli ferdige her enn å gå med kronisk dårlig råd fordi alle pengene går til huset og vi dessuten aldri klarer bli ferdig før det er noe nytt....
Gjest sug lut Skrevet 2. mars 2010 #4 Skrevet 2. mars 2010 Gammelt hus? Alle kommer vel dit etterhvert, men jeg håper hvetebrødsdagene varer lenge. Vi har det litt som med nybil-garanti, det er ikke vårt problem om det skulle skje noe, det er utbyggers (i hvert fall mye), så vi har fått ordne noe på taket og noe i lufteventilen uten noe som helst stress eller penger. Alle uteprosjekter er jo bare kos, og jeg er uansett ikke typen til å finne ut at jeg skal legge belegningsstein sjøl i et komplisert mønster inspirert av Versailles eller noe sånt, og *bank i bordet* bortsett fra at vannet frøs her på det kaldeste er det lite. Det gnager når alt av overskudd må brukes på å flikke og lappe...
Stratos med 3 barn Skrevet 2. mars 2010 Forfatter #5 Skrevet 2. mars 2010 Ja det er nettopp det - gammelt hus. Men det er ikke så at vi har sett for oss å kunne totalrenover det - DET var faktisk gjort når vi kjøpte det, men akk det begynner å bli noen år siden det å :/ Og som om det ikke holder med alt man har lyst til å endre på oppstår slike dustet ting som at noen (feieren eller manne eller en pippipp eller no) har klart å hugge hull i takpappen. Brønnen har aldri før gått tom for vann, men i år.... Æsj! Nei, nå gleder vi oss ekstra masse til våren!
Gjest sug lut Skrevet 2. mars 2010 #6 Skrevet 2. mars 2010 Nå er ikke jeg en som får lyst til å endre på ting, da - i høyden male over når det trengs. Men noen endringer er jo nødvendige for å kunne bruke huset, selvsagt, særlig om det er dårlige romløsninger. Jeg er så inderlig ferdig med oppussing - og jeg har ikke engang gjort spesielt mye av det. Hva skal dere gjøre (eller hva ville dere gjort i en perfekt verden)?
skorpionfruen Skrevet 2. mars 2010 #7 Skrevet 2. mars 2010 Herrefred til skulle ønske jeg kunne si ja, men det er et gammelt hus og synes ikke vi har gjort annet enn å fikse.. nå bør drenering, noe av det elektriske og vann inn fikses på. Blir matt jeg også. BLÆÆ
lille sprelle Skrevet 2. mars 2010 #8 Skrevet 2. mars 2010 Bare et par småting, men vi kjøpte et velholdt hus som var i orden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå