Gå til innhold

Typisk at jeg blir sjuk nå!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, nå må jeg klage litt. Jeg begynte i ny jobb i forrige uke (60%) og storkoser meg på jobben. Men selvfølgelig så begynte jeg å bli sjuk på søndag og har ligget med feber:( Er så pottetett og hodepine som aldri før.

Så da måtte jeg ringe å si at jeg ikke kommer på jobb. Jeg som hadde gledet meg til å møte alle barna og dra på tur:(

Men jeg vil jo ikke smitte alle barna der heller da så. BLÆH! Ikke spesielt fornøyd i dag. Nå har jeg sendt mann avgårde med jenta vår så nå er det senga som gjelder for meg.

Jaja...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Første året mitt på jobb var jeg MYE syk...Og jeg jobber på kontor...FOrkjøa fra august til mai....Aldri helt i form liksom..Men etter "innkjøringa" var over, så er jeg friskere enn aldri før..Det blir osm med barna i barnehagen..Fra og gå hjemme med begrenset omgangskrets til å begynne og omgåes mange andre personer, så blir man utsatt for mye ekstra basilusker, man endrer bio-rytmen (må stå opp og legge seg til andre tider, ting må gjøres generelt på andre tidspunkt enn før osv sov) og da er det fort gjort og "bukke under" for en skarve forkjølelse...

Jeg tror det er litt viktig og bite tenna sammen (IKKE når det er snakk om feber, oppkast ol) og PRØVE og dra på jobb, og heller dra hjem om man blir verre...Ikke bare for å kjenne at stort sett så blir man bedre ut over dagen, men også for å vise arbeidsgiver at man prøver så godt man kan. Og husk at forkjølelse, snørr, host osv er noe som går HELE tiden i barnehagen, og du vil mest sannsynlig få "alt som går" det første året....Så det er bare og froberede seg på noen litt mer slitsomme dager enn andre :o) Så vil du etter hvert få "Jernhelsa" det virker alle barnehage- og småskole ansatte har....

Hvil deg i dag, og er du feberfri i morgen, så kan du jo prøve og dra (tror ikke du greier og smitte noen med noe de allere ikke er blitt utsatt for ) og heller bestemme deg for å dra hjem om du skulle bli verre..

SOm sagt, det er helt normalt og ha en sykdomskneik man må over når man starter og jobbe igjen..Og da er det viktig og ikke la sykdommen vinne over hverdagn..For det er som regel ikke noe "Kjempesyk" man blir...

Lykke til..Dette går greit, vettu :o)

Skrevet

Ja, går som regel ett år så er man immun mot alt når man jobber i barnehage osv. hehe

Bare synd at jeg har feber, hvis ikke hadde jeg nok trappa i meg paracet og ibux til den store gullmedaljen og heller tatt det med ro på jobben.

Takk:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...