_Amanda_ Skrevet 2. mars 2010 #1 Skrevet 2. mars 2010 Jeg er 36+6. Jeg sto på badet, og plutselig kom det en mengde med vann.. Så mye at hele det venstre buksebenet mitt, fra topp til bunn, var gjennomvått og kunne vries opp. Det har ikke kommet noe mer etter det. Jeg dro på føden for en undersøkelse. Etter ultralyd sa legen at baby fortsatt hadde godt med vann, og det virket ikke som at han trodde på meg i forhold til at det må ha vært vann som hadde kommet. Han snakket om utflod.. Men hallo.. Man kan ikke vri opp et helt bukseben så det renner på gulvet på grunn av utflod.. De kommer altså ikke til å sette meg i gang. Jeg føler meg litt utrygg, men må jo stole på legen. Er det noen her som har opplevd det samme? Vannet var helt blankt og luktet ingenting, så det er ikke urin. Jeg kjente også at det kom fra skjeden, jeg hadde null kontroll og det liksom tømte seg ut.
_Amanda_ Skrevet 2. mars 2010 Forfatter #2 Skrevet 2. mars 2010 Ps: jordmor trodde at det var en lomme med vann på toppen av magen som hadde sprukket. På en skala fra 5-25 som de bruker for å måle hvor mye forstervann man har igjen så lå jeg på 11. Legen sa at det var bra og at hvis alt vannet hadde gått hadde hun vært mer tørrlagt. Ja, ja.. Kjenner jeg er urolig og spent nå selv om dette kan ta tid. Bare 3 timer søvn i natt. Vesla hadde det heldigvis bra og veier omtrent 3,0 kg.
Bell Skrevet 2. mars 2010 #3 Skrevet 2. mars 2010 Jeg hadde det på samme måte sist jeg fødte. Men på sykehuset tok de meg på alvor og sjekket med en slags pinne (stor q-tips liksom) som ble blå i kontakt med fostervann. Det er jo sånn at alt forstervannet fornyer seg etter 7 timer så synes det var rart at de bare sjekket mengden fostervann. Vannet mitt "gikk" maaaaaaange ganger i løpet av et og et halvt døgn før fødselen startet med skikkelige rier. Noen ganger kom det bare skvetter og andre ganger dammer. Det kan jo være fostervann, men i mitt tilfelle gikk det noen timer så kom det mer og jeg var ikke i tvil lenger. =) Lykke til!
_Amanda_ Skrevet 2. mars 2010 Forfatter #4 Skrevet 2. mars 2010 Ok Det har ikke kommet noe mer hos meg, ihvertfall ikke i større mengder, så vannet har ihvertfall ikke gått "for fullt". Men etter litt sjekking på nettet har jeg funnet ut at det er mange som har fått den samme beskjeden som meg, at det bare er en "fostervannslomme", og at de ikke trenger å settes i gang. Felles for de fleste er også at fødselen har startet innenfor en 3-4 døgn etterpå, så jeg må jo innrømme at jeg er litt urolig og spent nå selv om det er litt i tidligste laget for vesla mi å komme... Kjenner også at presset i bekken og mensverken har tatt seg opp i dag. Jordmora sa at hodet var festet og alle rede langt nede i bekkenet, og at hun var klar for å komme ut. Jeg kjenner også at hun må ha sunket en del det siste døgnet, for jeg kan plutselig sove på ryggen igjen uten pusteproblemer, og det klarte jeg ikke for et par dager siden! Da følte jeg hun var så langt oppe at jeg skulle kveles, og jeg måtte sove sittende. Hjelp! Tenk om jeg får møte henne snart! Det blir uutholdelig ventetid fremover nå, for nå tror jeg jo faktisk at det er sannsynlig at hun kan komme når som helst!
FrkBomst&Frø Skrevet 2. mars 2010 #5 Skrevet 2. mars 2010 Ojojoj, nå skjønner jeg jo at du er mulig enda nærere fødsel enn hva jeg tenkte fra mail! -hører jo så mange som har alle fødselstegn også drøyer det uker... men tre-fire dager!!! Wow! Da kan det jo hende den kaffen jeg ymtet om blir vel spennende... haha, i gang på ordentlig! Gleder meg på dine vegne, _Amanda_, krysser alle fingre for at du er bønnhørt. Hun kommer når du er klar og alt er forsvarlig! Masse Lykke Til! (Og husk: oppdater!!)
FrkBomst&Frø Skrevet 3. mars 2010 #6 Skrevet 3. mars 2010 Hvordan går det med deg _Amanda_? -->er så spent her jeg sitter, og skal faktisk opp på ABC på kontroll i dag...!
_Amanda_ Skrevet 3. mars 2010 Forfatter #7 Skrevet 3. mars 2010 Det skjer absolutt INGENTING. Blæææh... Begynner å tro at jeg kommer til å gå til termin allikevel. Det er jo egentlig det beste for vesla, for hun vil klare ammingen bedre hvis hun er der et par uker til, så jeg skal ikke klage for mye. Men det er litt antiklimaks etter at jeg trodde at NÅ fikk jeg treffe henne. Jeg tenkte jo at de kom til å sette i gang fødselen hos meg innen 24 timer.. Så å være tilbake til venting, det er ikke en inspirerende tilstand. Lykke til på kontroll for deg! Jeg skal se å få svart på den fine mailen din om ikke så alt for lenge, og så finner vi en dag vi kan treffes nå fremover.
FrkBomst&Frø Skrevet 3. mars 2010 #8 Skrevet 3. mars 2010 Å nei, antikkens guder å så kjipt for deg! Til og med jeg hadde begynt å glede meg nå, ble mer sikker for hvert minutt som gikk at jeg kanskje ville få se deg på Ullevål i ettermiddag, tankene surret rundt både blomster og mat som gratulasjon -->siden jeg nå skal opp dit uansett Og en god kopp kakao/ kaffe gjør alltids litt bedre *
_Amanda_ Skrevet 3. mars 2010 Forfatter #9 Skrevet 3. mars 2010 Så søt du er! Ja, la oss gå tilbake til å vente sammen igjen over en kopp kaffe. Sender deg en mail!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå