Gå til innhold

Satt på legekontoret i dag - ang utlendinger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, der satt det da en hel familie som sikkert nettopp hadde kommet (så det på klæra osv). De hadde med tolk og jeg må innrømme at jeg ble litt skeptisk da jeg overhørte følgende beskjed mellom legekontoret og tolken: "Ja, det er meg fra flyktninghjelpa. Jeg har med meg denne familien som skal testes for å se om det feiler de noe...."

Antar det ikke kan være dødlig smitte de evt bærer på siden de satt på samme venteværelse som alle andre, men sånn i det jeg hørte det må jeg innrømme jeg ble lettere skeptisk!

Jada, fyr løs! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke opplevd så mye i verden, du....?

Skrevet

Joda en hel del faktisk! Vil du konkurrere, eller hadde du et poeng?

Skrevet

de kommer nok fra et sted med dårlig helsevesen, og skal på en generell kontroll.

mange nordmenn som går til legen for å ta en sjekk innimellom også. Greit å få sjekket blodtrykk, tatt noen blodprøver osv.

Skrevet

Alle som kommer til Norge som asylsøkere eller flyktninger, må testes. Spesielt de som har bodd i flyktningeleire, eller hatt kompliserte fluktruter. Selvsagt. Det er jo ikke noe å bekymre seg for... Idioter som ikke ser lenger enn sin egen nese.

Skrevet

Tuberkulose er vanlig og trenger behandling. Fint de får sjekket det da sykdommen er svært dødelig uten behandling. Vi er vaksinerte hele gjengen så du trenger ikke bekymre deg for smitte.

Det er stort sett det de sjekker når det gjelder sykdommer.

Skrevet

Det, og HIV-status, pluss også polio, rubella og hepatitt.

Skrevet

HI er en enkel person....ikke noe mer å si om det.

Skrevet

Jeg reagerer aller mest på at taushetsplikten brytes så det suser! Og da tenker jeg på familien du er skeptisk til - de har krav på at taushetsplikten overholdes de også - særlig i forhold til sånne som deg HI som "overhører" og etterpå sladrer om det du har hørt.

Skrevet

Hi har da ingen taushetsplikt, ikke sier hun navn heller. Les litt om taushetsplikt og personvern du.

Haha, ja her fyrer de løs Hi! ;) De skal vel undersøkes og behandles for sykdommer som kan smitte OSS! Så det er nok vel og bra :)

Skrevet

Det er ikke det hun mener, men at tolken oversetter samtalen slik at folk som HI har mulighet til å overhøre og videreføre det både her og sikkert 100 andre steder.

Dust!

Skrevet

Reveenka: Du mener ikke på alvor at hi har taushetsplikt på noe hun overhører på et legekontor, og som på ingen måte kan spores til dem det gjelder. Forøvrig også helt ukomplisert om det kan spores, da slike legesjekker er standardprosedyre for nyankomne flyktninger.

Skrevet

Selvfølgelig ikke! Det er vedkommende som følger familien jeg snakker om! Det burde være ganske innlysende dersom man vet hva taushetsplikten innebærer.

HI er bare den som sladrer videre om slikt hun har hørt - om ting som ikke var for hennes ører!

Skrevet

Igjen....HI er en enkel person. Når hun sladrer her om hva hun opplevde på legekontoret...hvor ellers sladrer hun ikke? Har ikke denne familien lov til å gå på legekontoret uten at "hele bygda" skal vite det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...