Anonym bruker Skrevet 1. mars 2010 #1 Skrevet 1. mars 2010 Da datteren vår hadde bursdag her om dagen, feiret vi med min svigerfamilie i helgen. Innen denne familien er det folk som ikke snakker med hverandre (pga noen eldgamle krangler/historier) og derfor må vi invitere en del av fam. først og de resterende tre litt senere. Har gjort det i flere år nå, og selv om det er slitsomt, så går det greit. I kveld ringte min mann derfor til sin tante/onkel for å be dem hit på middag (selv om de allerede hadde sendt med gaven hennes med noen andre så er det jo koselig å treffes). Han fikk til svar, av onkelen, at han skulle høre med kona og sønnen om det passet, men at de hadde mye å gjøre utover nå (kveldskurs og eksamener og andre aktiviteter). Så sa han at hvis de fant en dag så syntes han det var "bedre" at vi kom til dem!!!!! Men poenget var jo at vi ba dem hit, da det var vår datter som hadde bursdag. Det var jo hun som skulle feires, og da gjør man vel ikke sånn og ber hjem til seg i stedet. I tillegg synes jeg det er dumt, da det er mye lettere for dem å komme hit (da de er tre voksne; de er litt over femti og sønnen er 19) enn vi til dem - da vi har tre barn på 3 - 10 år! Hva gjør man med sånt? Gjør meg ikke noe å dra på besøk til dem altså, men her var det jo vi som inviterte! Blir det teit å insistere på at de kommer hit?
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2010 #3 Skrevet 1. mars 2010 Virkelig ingen som synes det var litt rar måte å snu en invitasjon på...overreagerer jeg kanskje?? HI
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2010 #4 Skrevet 1. mars 2010 Ja det syns jeg. Han tenkte sikkert ikke at han krenket deg på noen måte. Hva med å si at det blir så stress for dere å komme og at du syns det er lettere for dem å komme til dere. Går ikke det så er det bare å ikke møtes
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2010 #5 Skrevet 1. mars 2010 HI Hm...er det vanlig å gjøre slikt altså? Hvis jeg blir bedt til noen så pleier jeg å si ja eller nei ----- ikke be de til oss i stedet (med mindre jeg har en utrolig gyldig grunn til det). Synes det var litt rart jeg. Klart vi kan droppe å sees, men det er jo litt dumt da vi ikke treffes så ofte!
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2010 #6 Skrevet 1. mars 2010 ser ikke noe galt i at de ikke har tid til å komme med synes det hadde vært kos å se dere likevel, så enklere om dere tar turen dit. synes du overreagerer veldig her
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2010 #7 Skrevet 1. mars 2010 Synes ikke det høres rart ut. Poenget er uansett å treffes og da er det jo det samme hvor man treffes. Så jeg hadde ikke reagert på det og hadde det passet så hadde jeg takket ja til å komme til dem. Og kanskje en gang de inviterte og det passet dårlig for oss å komme til dem så hadde jeg invitert dem hit isteden. Kjekt å være litt fleksibel
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2010 #8 Skrevet 1. mars 2010 Hi Men om man ikke har tid, så har de likevel tid til å invitere oss. Og man bruker jo ennå mer tid på å lage mat og stelle i stand til andre, enn å bare dra på besøk til noen og spise middag der.
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2010 #9 Skrevet 1. mars 2010 Jeg synes det er litt rart.Av den grunn at de sier de ikke har tid.De har tydeligvis tid å la dere komme dit.Da kunne de likegodt komme til dere. Tror rett og slett de ikke orker. Enja
ormeynglet Skrevet 1. mars 2010 #10 Skrevet 1. mars 2010 Jeg er helt enig med deg og syns det høres veldig merkelig ut! Ikke det man forventer som svar når man inviterer til bursdag. Da hadde jeg sagt noe sånn som at "jeg forstår at dere er opptatt, det var jo synd" Resten hadde jeg bare latt henge i luften og tatt meg en tur hvis jeg hadde tid og giddet rett og slett! Høres jo nesten ut som en høflighetsfrase på meg at han sa dere kunne komme dit. Er man opptatt så er man opptatt liksom. Da kan de vel like gjerne finne en kveld og komme til dere!! Vel,vel, syns nå det var rart jeg da, men hadde ikke insistert på noe som helst. Enten kan de komme eller så kan de ikke.
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2010 #11 Skrevet 1. mars 2010 Hi Ja det er det jeg lurer på også, at de ikke orker/gidder å ta turen til oss, og synes det derfor er mye lettere at vi tar med oss tre unger og tar turen til dem en kveld. Synes det virker litt slapt, og urimelig at vi skal måtte dra ut, når det er vi som inviterer, for det er vi som har bursdagsbarnet. Men, men, vi får se hva det blir til etter hvert, de skulle tenke på det og ringe tilbake.
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2010 #12 Skrevet 1. mars 2010 Selvfølgelig er det merkelig oppførsel. Ber man noen så sier de ja eller nei, så enkelt er det, man ber de da ikke hjem til seg selv i stedet. Skjønner godt at du reagerer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå