Trouble Skrevet 1. mars 2010 #1 Skrevet 1. mars 2010 kan dere fortelle om deres erfaringer, gode som dårligere. Vurderer å melde meg på ett slikt kurs, men vet jo ikke helt hva det går ut på. Er det veiing av mat og telling av kalorier? Er det gjennomførbart for en hektisk småbarnsfamilie? Det blir evt. e-post kurs jeg melder meg på... noen som har erfaring med det kontra "live"kurs? Håper noen kan hjelpe meg litt her ))
Gjest Skrevet 1. mars 2010 #2 Skrevet 1. mars 2010 Jeg har ikke vært med, men har en kollega som går på det. Hun sier at "live" kurs er helt nødvendig for å lykkes. Det er alt for lett å snike seg unna dersom man ikke må møte andre og veie seg (sier hun iallefall, og hun er ikke noen unnasluntrer). Hun har også 2 små barn, og det er ikke noe problem. Det er jo ikke noe sær og spesiell mat man skal spise, og møtene tar ikke såååå lang tid. Lykke til!
Matildesnusk + lille ups Skrevet 1. mars 2010 #3 Skrevet 1. mars 2010 Har ei god venninne som starta slankinga si med et libra-kurs, og hun fikk veldig mye igjen for å faktisk dra på møtene og treffe andre og veie seg. Hun har gått ned nesten 30 kg nå, så jammen fungerer det også!
du og jeg og vi to Skrevet 1. mars 2010 #4 Skrevet 1. mars 2010 Jeg går på Libra kurs, "live"versjonen da, og tenker kanskje at det virker litt mer forpliktende enn å ta et e-postkurs, men absolutt verdt et forsøk hvis det er det eneste alternativet. Jeg her kjempegod erfaring - svarte i et annet innlegg om slanking tidligere i kveld, og må si det er lett å gjennomføre, selv for en hektisk småbarnsfamilie;) Jeg er alene med en toåring, og opplegget fungerer kjempefint for oss begge. Opplegget er veldig enkelt, det er litt å sette seg inn i de første ukene, men jeg synes det var veldig logisk. Det er ikke noe telling av kalorier, og minimalt med veiing av mat (jeg brukte vekta noen få ganger helt i starten, bare for å finne ut hvor mye 30 gram brød er, og omtrent hvor mye pålegg, middag, etc jeg skulle spise). Du spiser hver 3-4 time, 5 måltider om dagen. Fire måltider er brødmåltider (1 skive eller 2-3 knekkebrød eller (sunn) kornblanding etc), med proteinrikt magert pålegg (skinke, mager ost, fiskepålegg, etc). Til middag spiser jeg helt vanlig sunn mat, kjøtt eller fisk, med litt ris, pasta, potet, etc til. Til måltidene skal du spise så mye grønnsaker som mulig, og ta ekstra fibertillegg. Max. to frukt hver dag, som også må spises til måltidene, og en viss mengde melkeprodukter. Ingen spising mellom måltidene. Fokus på å øke aktivitetsnivået der det er mulig, gå eller sykle til jobben, legge inn en ekstra tur i helgen, etc. Alt legges opp etter hva du har mulighet til å gjennomføre. Det er ingen rask og enkel slankekur, men en livsstilsendring du skal kunne leve med og som gir varige resultater. Jeg har tatt de 10 første kiloene, og har tatt fatt på de neste 10. At sønnen min vokser opp med sunne og gode matvaner er også et stort pluss;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå