Gå til innhold

noen som jobber på nav her?? eller har peiling..

Anbefalte innlegg

Skrevet

ang utdanningstønad for enslig forsørger..

utdanningen jeg skal ta koster ca 33000 inkl bøker.

på nav.no står det at utgifter til skole og utstyr skal DEKKES.

vil jeg da få alt dekket, eller er det bare lureskriverier så jeg bare får en viss prosent av summen dekt?

evnt hvor kan jeg ringe for å finne ut av dette?

nav sier bare nei uansett for å kansje kunne unngå å gi noen det de har rett på.......

Videoannonse
Annonse
Gjest sug lut
Skrevet

Rop på min mann, lammekjøttet.

Skrevet

wow, er det virkelig noen på NAV som JOBBER, den var ny, har forstått det sånn at NAV er lammet av udugelige ansatte

Skrevet

jeg vet, de er jo helt ubrukelige!

moren min kjenner sjefen for nav i nabokommunen, han sa at hele summen, hver eneste krone, skulle bli dekt. hadde jeg bodd i den kommunen skulle jeg fått det innvilget uten problemer sa han. sånn var jo reglene for alle i min situasjon, det var jo noe vi hadde krav på og virkelig trengte.

men her i kommunen jeg bor sier de at jeg bare kan få noen tusenlapper dekt.

hvem kan jeg snakke med for å finne ut av dette da?

advokater? media??

hu dama her i kommunen prøver tydligvis å lure meg, skikkelig sur kjerring er hun også....argghh. ikke nok med det, men de har allerede brukt 5 mnd på denne søknaden.....og jeg som skulle være ferdig denne våren......... :((

kan ikke noen saksøke nav og få alle disse fehodene sparka, og nye, kompetente folk ansatt??

Skrevet

Makan, hvorfor i all verden skal du få gratis utdanning bare fordi du er aleneforsørger????

Skrevet

fordi den norske stat sier aleneforsørgere har krav på det kjøtthode ;p

tenk liiiiiiitt så kansje, bare kansje tror jeg du skjønner det...

Skrevet

Jeg har brukt advokat i NAV saker, eneste måten man får det man faktisk har krav på. Du har nok sikkert rett på fri rettshjelp også. Kanskje noen du kjenner som igjen vet om en god advokat. Man kan faktisk velge hvilken advokat man vil ha og likevel få innvilget fri rettshjelp hvis man har lav inntekt

Skrevet

det er over nett, på nks. skal ta studiekompetanse ettersom jeg må ha den for å komme meg inn på videre utdanning.

og jeg faller mellom vanlig vgs og voksenopplæring, så da er dette min eneste mulighet.

de har sagt at denne utdanningen er godkjent for stønad.

og itillegg så vet jeg om et par andre her i kommunen som har fått FULL stønad for denne type utdanning!

så derfor er det så sinnsykt irriterende at denne dama på nav tydligvis har en dårlig dag og da må ødelegge alt for meg bare for å ha noe å gjøre.............

Skrevet

nok et tåpelig påfunn fra den norske stat og sløsing av skattepengene våre!!

Skrevet

oj, du sier noe der.

blir det rettslig av det da?

eller kryper nav i støvet når du kommer med advokaten?

hvor får man innvilget fri rettshjelp da?

takk for lurt svar =)

Skrevet

og KANSKJE du lærer deg rettskriving også....

Skrevet

jaddajadda, klapp igjen, du er bare misunnelig ;p

Skrevet

jasså, kan du vennligst fortelle meg hva jeg skrev feil på da?

hehe

eneste du kan ta meg på er vel den "liiiiiiiiitt", men hvis du ikke skjønner meningen med den er du dummere enn de fleste uansett :P

Skrevet

21.40 er en NAV ansatt, er derfor hun ikke skjønner noe som helst.

Skrevet

misunnelig er jeg ikke, men jeg syns det er urettferdig på et vis. det er liksom ikke måte på hvor lite lønnsomt det skal være å leve sammen som foreldre eller gud forby å være gift. i tillegg til tre små barn, måtte jeg jobbe ved siden av studiene for at det skulle gå rundt økonomisk, men sånn er det jo for mange så det er ikke noe å surve over... hvorfor skal alt legges i hendene på en fordi at en er "alene", jeg bare spør??

Skrevet

KANSKJE..... og du skrev det feil begge gangene du brukte det, så det var ikke bare en tastefeil.... det er to K'er i KANSKJE..... kjøtthode var derimot helt korrekt skrevet :s

Skrevet

kansje fordi vi har alle utgifter alene, og det er myyye vanskeligere for oss å jobbe ved siden av studiene.

det er lov å tenke litt og sette seg inn i andres situasjoner..

men bare så det er sagt, jeg syns også godt det kunne vært noe stønadsystem for de i din situasjon også.

Skrevet

greit det, du tok meg på den..kan ikke si jeg bryr meg.

syns mer synd på deg som ikke har noe annet å gjøre enn å pirke på sånne ting ;p

Skrevet

Tror ikke det finnes noen nav-ansatte som har peiling på noe, dessverre!

Skrevet

21.40 har ingen vanskeligheter med å forstå noe av det dere argumenterer med, men jeg må da ha lov til å være uenig med dere?

Jeg syns i bunn og grunn det er flott at vi har et system som sørger for at flest mulig får mulighet til å ta en utdanning, MEN jeg syns det i stor grad blir "lagt mye i henda" på enslige (på flere områder).

Det er dessverre sånn at det finnes en god del alenemødre spesielt som misbruker systemet vårt til det fulle og som derfor ødelegger for de som ikke gjør det.

Jeg mener at den norske stat bør satse mer på utdanning generellt og legge til rette for flere enn aleneforsørgerne og de uføre...

Det er flere enn dere som ikke har mulighet til å ta en utdanning uten støtte fra det offentlige, så JA jeg mener dette er en "urettferdig" ordning.

Men, men... meg om det!!

21.40

Skrevet

Kanskje dama på Nav skjønte at å gi deg støtte til utdanning ville være perler for svin.

Skrevet

ja, kanskje det var en nav ansatt som faktisk HADDE peiling ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...