Gå til innhold

Noe galt med dattera? - 5 år

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dattera mi har forandret seg litt.

Hun vil ofte site i fanget og kose, sier mange ganger hver dag at hun elsker meg, at jeg er den beste mamma i verden, at hun er glad å være dattera mi osv.

Alt dette er trivelig, og smelter hjertet mitt, men virker også litt "rart".

Er bare en fase? Kan hun virkelig være så glad i meg? Eller hva tror dere om dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er jo mamman hennes, hun elsker deg over alt på jord. Hun begynner vel å forstå mer av livet og vise en mer emosjonell side av seg selv. Jeg synes det var rørende:)

Skrevet

Takk 20.48

Ja det er rørerde, og kom litt brått på meg etter trassalderen:) Begynte lure på om noe er galt faktisk :)

Skrevet

Guten vår begynte sånn før jul, han fylte 4 i september. Skal stadig sitte i fanget og kose, fortelle at han er glad i meg osv. Blei mest overraska over at viss f.eks. pappaen skal stå opp med ungane, så hender det at guten vil ligge i senga og passe på meg, sjølv om han veit at eg skal sove litt til og at han må vere stille.

Eg går ut ifrå at ho over her har rett, ungane oppdagar tydelegvis at dei har følelser og at det er mulig å uttrykke det.

Skrevet

Jeg elsker mamma perioden kommer ofte i fireårsalderen eller litt senere. Da er barnet så modent kognetivt at det kan se hvilken betydning du har for dem. Veldig heggelig, spesielt fordi det ofte tar over for trasset:) Nyt det du, men pass på at du koser med de andre i familien også:)

Skrevet

Men tror dere barna mener virkelig dette eller bare sier det? Forstår dem alt? Forstår så tidlig hva det betyr å elske ?

HI

Skrevet

Jeg har en gutt som sier hver dag at han elsker meg, at jeg er vakrere en enn prinsesse ol, og at jeg er verdens beste mamma.... I fjor sommer plukket han blomster til meg hver dag, og ga meg "diamanter" i form av hvite stener.. Skikkelig kjærlig gutt, som virkelig viser meg hvor glad han er i meg.. Det er helt skjønt, synes jeg.

Men jeg ser hva du mener, om at det kan virke litt rart - men jeg er helt sikker på at det er genuint. Vi er jo mammene deres!

Han kan imidlertid fortelle meg hvor vakker jeg er, og hvor høyt han elsker meg for å oppnå noe òg da. hehe.. Men bra de kan være litt utspekulerte også, så viser det at de er litt smarte ;-) hihi..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...