Anonym bruker Skrevet 1. mars 2010 #1 Skrevet 1. mars 2010 jeg lurer på hva slags oppfølging man får etter fødsel når mor har sterk svangerskapsdepresjon og fødselsangst. Mor er i ferd med å "bikke" over. Gråter hele dagen, spiser ingen ting og er helt ute å kjøre rett å slett. Har sett henne gå "anfall" der hun skriker og river seg i håret. Jeg er så redd for henne og er hos henne flere netter i uken og hjelper henne med hverdagen. Hun har ingen familie rundt seg som kan hjelpe henne. Svigerfamilien vil ikke se "sykdommen" hennes og mannen trenger nok en pause.. dette begynner å tære på samlivet dems. Jeg kjører henne som oftest til legen hun går i beghandling hos. Hun har fått noen piller som mannen porsjonerer ut til henne. Jeg synes IKKE hun har blitt bedre av dette, tvert om. Noen råd til en meget bekymret venninne.. ??
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2010 #2 Skrevet 1. mars 2010 Bli med henne til legen. I dette landet må man som oftest slå i bordet for å få hjelp og det klarer man sjelden når man er deprimert.
*Lille Persille" Skrevet 1. mars 2010 #3 Skrevet 1. mars 2010 Normalt er det vel jordmor og/eller helsesøster som skal fange opp dette. De har egne metoder for å fange opp svangerskapsdepresjon men det er sikkert ikke alltid de klarer det. Kan du ikke ta en telefon til helsestasjonen hun h\tilhører og høre med dem hva de kan gjøre?
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2010 #4 Skrevet 1. mars 2010 hun går i behandling allerede, jeg bare lurer på om noen som har vært samme eller ligende situasjoner selv eller noen nær seg kan gi meg en liten "input" på hva jg kan fortvente skjer fremover..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå