Gjest Sekretøsa Skrevet 1. mars 2010 #1 Skrevet 1. mars 2010 Gjorde "kupp" på maxbo i helga, og kjøpte skyvedørsgarderobe. Flotte saker det! Så sier damen "også blir det kjørt ut til dere". Så flott, tenkte mannen og takket for god service. Men nei, det ble kjørt ut mot at vi betalte 625 kr. Mannen spurte da "hva hvis vi vil hente det selv?". Men det gikk ikke. Vi MÅTTE få det utkjørt, men vi måtte også betale for det? Er ikke det ganske rart? Grunne var at tidligere har de hatt masse reklamasjoner på ting som har "gått i stykker under transport", og derfor vil Elfa at de selv kjører ut for å kontrollere at alt er i orden, osv. Helt grei forklaring, jeg er med på den. Men da kan de vel ikke mene at vi skal betale for utkjøring? Mamma mente det ikke var lov.... hva mener dere? Høhø
ROFL Skrevet 1. mars 2010 #2 Skrevet 1. mars 2010 Det syntes jeg hørtes suspekt ut. Da må dere jo i prinsipp betale for en tjeneste dere ikke har bestilt. Skal de operere slik må de opplyse om det i den orginale prisen på varen.
Gjest Sekretøsa Skrevet 1. mars 2010 #3 Skrevet 1. mars 2010 Ja, jeg syns også det er litt rart... Nå skal det sies at det er opplyst, og det gjelder tilbud eller ei. Men da bør de jo kanskje legge på penger i dørene da, og heller holde kjeft om at det er til transport. Hehe. Kjenner det irriterte meg en smule
3småtroll♥ Skrevet 1. mars 2010 #4 Skrevet 1. mars 2010 Hadde jeg aldri sagt ja til! En ting er hvis du bestiller hjemkjøring, men da de insisterer sår de også ta regningen! Kan da umulig være noe de kan kreve nei:)
Gjest TanSan♥3Barn+Et Lite Knøtt♥ Skrevet 1. mars 2010 #5 Skrevet 1. mars 2010 Dette høres ikke lovlig ut nei! Hadde dette vært meg,så hadde de mistet en kunde!
Gjest Sekretøsa Skrevet 1. mars 2010 #6 Skrevet 1. mars 2010 Det var jo forsåvit et godt tilbud, vi fikk jo alt dette til nesten halv pris.... MEN, hadde vi handlet på "full pris" ville vi alikevel måtte betale for kjøring......
vildejenta Skrevet 1. mars 2010 #7 Skrevet 1. mars 2010 Dette var vel et tilbud om at man fikk gratis garderobeinnredning om man kjøpte dørene, i reklamen så stod det at det forutsetter hjemkjøring og prisen på det. Merkelig måte å gjøre det på ja, men allikevel lovlig, fordi dette er et tilbud og de kan sette betingelser ved det selv. Om dere hadde betalt for innredningen så kunne de ikke tvunget på dere hjemkjøringen.
Gjest Sekretøsa Skrevet 1. mars 2010 #8 Skrevet 1. mars 2010 Det stemmer det, vildejenta. Men vi spurte (siden det var tilbud) om dette gjaldt uansett pris på dørene (tilbud eller ei) og da sa de ja. Det hadde ikke noe med hvorvidt det var tilbud eller ei, men at Elfa ikke ville ha ansvaret for at folk kjørte det hjem selv.
vildejenta Skrevet 1. mars 2010 #9 Skrevet 1. mars 2010 Veeeldig merkelig, for jeg var nemmelig på maxbo forrige uke og kverulerte litt om dette her, og de sa at om jeg ville betale full pris for innredningen kunne jeg kjøre det hjem selv!!
vildejenta Skrevet 1. mars 2010 #10 Skrevet 1. mars 2010 De har sikkert forskjellig praksis på hvordan de gjør det da?
Gjest Sekretøsa Skrevet 1. mars 2010 #11 Skrevet 1. mars 2010 Å? Så rart da... for jeg var egentlig litt klar for å diskutere dette høylytt, men ga meg heldigvis før det eskalerte. Høhø (ikke noe sta jeg, da) Vi trengte i utgangspunktet ikke innredning, så jeg kunne godt kjøpt kun dørene, men det er jo bare teit Men rart at Elfa vil ta alt ansvaret KUN når det er tilbud, da??
ApriIbaby Skrevet 1. mars 2010 #12 Skrevet 1. mars 2010 Sjekket dere med skapnett.no før dere kjøpte? Vi kom myyyye billigere ut ink hjemkjøring der enn vi gjorde på kampanje på maxbo. Vi kjøpte 2 garderober med kraftig stål"rammer" og speildører. Normal høyde. Den ene var 4,20 og den ander 2,20 m lang. Totalt ble dette 13.000 mener jeg å huske
vildejenta Skrevet 1. mars 2010 #13 Skrevet 1. mars 2010 Diskuterte litt selv jeg :-p Men til meg så sa de ingenting om at elfa ville ta ansvaret og det var derfor de kjørte ut osv... Han jeg pratet med på maxbo, som var sånn ca 14 år sa at om jeg ikke ville ha innredingen kunne jeg kjøre det hjem selv, han nevnte ingenting om grunnen til denne betingelsen for tilbudet, men det kan meget godt hende at han var lite informert! Vis grunnen til tvunget hjemkjøring er at de vil ha ansvaret så tviler jeg på at de gjør dette på en helt lovlig måte, hadde de bakt inn tillegget i prisen på garderoben hadde de jo hatt sitt på det tørre, men når de spesifiserer prisen for hjemkjøring, så lurer jeg på om dette er litt på kanten av hva de egentlig kan forutsette...
Gjest Sekretøsa Skrevet 1. mars 2010 #14 Skrevet 1. mars 2010 Nei, det gjorde vi ikke. Har handla skyvedører på tilbud hos maxbo før, men da fikk vi lov til å hente selv Men klart, ålreit å tenke på det nå, at vi sikkert kunne spart masse penger! ) Høhø Skal sjekke det ut og huske det til vi skal ha i gangen Takk!
Gjest Sekretøsa Skrevet 1. mars 2010 #15 Skrevet 1. mars 2010 Godt det bare ikke er meg som henger seg opp i sånto Nei, altså... Maxbo frasa seg ansvaret, for det skulle Elfa ha. Jeg fikk også beskjed om at når dørene ble levert, måtte jeg pakke de ut med en gang (mens de som leverte fortsatt var der) for å sjekke at dørene var hele, fordi de kjørte på "24-timers"-ett-eller-annet, så dersom det er noe feil må det oppdages innen 24 timer, for å få returnert det. Derfor, dørene må pakkes ut og sjekkes mens de venter, sånn at de kan ta de med seg tilbake dersom det er noe..... Jeg skjønner greia, men jeg er ikke enig i måten det gjøres på. MÅ vi ha det hjemkjørt, så vil jeg ikke bli tvunget til å betale...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå