Gå til innhold

Noen som har råd for hard mage i graviditeten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg griner hver gang jeg sitter på do og prøver å bommelomme. Helt grusomt! Noen som vet noe jeg kan ta?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Svisker! En hel del. Det satte i gang fødselen min med det samme :P

Skrevet

Fødselen!?? Den vil jeg jo ikke sette igang da!

Skrevet

husker ikke hva det heter,men i sist sv.skap hadde jeg samme problem..å da fikk jeg kjøpt en olje på apoteket som gravide kan drikke,smaker søtt å ikke noe særlig godt,men den skal hjelpe å olje tarmene :)

bare å spørre di på apoteket..

drikk masse vann,spis gjerne sterk mat!!

fløteis i mengder kan også hjelpe :)

og fiberrik kost :)

Skrevet

Svisker, erter, sterk kaffe og drikk masse vann.

Og så kan du høre på apoteket om de har noe å anbefale deg

Skrevet

sviskejuice, biola, youghurt naturell, masse melk, wiener pølser, burger, kebab (all mat med mye fett) en spiseskje matolje, 2 spiseskjeer tran, evnt smør anal åpningen med vaselin for å trigge litt fortgang, men akkurat det ville ejg tatt som siste utvei;)

Skrevet

Med meg pleide alltid en varm "sjokokaffe" å løsne i sakene. Jeg hadde veldig hard mage og satt på do leeeenge siden jeg rett og slett ikke fikk det ut:( Cafe au Chocklad (?) hjalp som bare det, vet ikke hvorfor..

Ellers syntes jeg fiberrik mat ofte gjorde det verre, jeg ble i tillegg til hard i magen også full av luft:/ Men å drikke mye væske (gjerne vann) er alltid lurt!!

Skrevet

Lactulose heter det :)

Skrevet

Vann, kiwi, mango, erter, bønner og linser, masse grønnsaker- gjerne med olivenolje på. Kakao- i barnehagen har de bedt oss om å ikke sende med mengder kakao på tur, fordi barna blir løse i magen :-)

Kutt ned på kaffe og te, det virker vanndrivende.

Skrevet

Glemte rosiner og tørket aprikos. Og selvsagt svisker!

Skrevet

Mange gode forslag her når krisen først har oppstått men hvis du går til en helsekostforretning og kjøper melkesyrebakterietabletter (som skal svelges) og tar 2 av disse hver dag gjør det underverker på daglig basis.

Skrevet

Kjøp deg ei pakke med fruktfiber på helsekosten:))

funker helt supert!!!

Ta først hele biter sammen med masse vann, også kan du sikkert etter hvert klare deg med halve biter hver kveld etterhvert:))

Fint å gå på do hver dag uten vondter:))

Smaker ganske greit også;)

Skrevet

Fiberrik mat gjør susen, men husk at det kan få motsatt effekt hvis man ikke drikker mye vann itillegg! Ellers kan du prøve å spise litt lacerol f eks, eller andre drops ol som er lakserende:)

Skrevet

Graviditeten påvirker tarmene slik mange av oss får erfare.

Selv drikker jeg mye vann og tar en teskje linfrø pr dag. Det funker for meg.

For å forebygge hard mage er det mye du kan gjøre. dersom du ikke er spesielt kvalm er det viktig at du får i deg rikelig med væske.

Duphalac eller lactulose kan kjøpes reseptfritt på apotek.

Linfrø og fiberrik mat hjelper tarmene. Men da må du drikke nok, hvis ikke oppstår motsatt effekt.

Svisker, druer, kommer ikke på mer i farta.

Skrevet

Legg noen t-skjeer med linfrø i vann over natten og drikk hver dag. Det hjalp veldig på meg, samt svisker men da må du huske å drikke rikelig

Skrevet

Kaffe var det eneste som hadde skikkelig funksjon på meg. ;)

Skrevet

det som forebygger littiiigranne for meg er å drikke en kopp varm te hver morgen. da blir ikke avføingen som murstein, selv om den fortsatt er hard og treig. ellers funker ikke noen av de rådene som blir nevnt her på meg, så jeg forstår frustrasjonen din!! Gråter med deg! ;)

Skal også teste ut produkter fra helsekost når jeg kommer meg dit neste gang.

Skrevet

Har slitt litt med det samme.. men nå er alt meget bedre.

Jeg bytter litt på jeg da:

Benefiber - fås på apotek. Fibertilskudd i pulver som du kan ha i varm eller kald drikke, evt. mat. Er ingen smak på dette pulveret.

Nycopro ved treg mage - kapsler, som svelges. Fås på apotek.

Dette sammen med mye vann.

Også drikker jeg Biola rett som det er.

Men det høres jo ut som at du har det vondt nå, så jeg ville gått til lege - fått hjelp med et middel som er greitt for gravide. Så deretter ville jeg vedlikeholdt med det jeg nevner over her.

Jeg startet svangerskapet med hemoroider, nå er de borte. DEILIG.

Lykke til! Og god bedring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...