Gå til innhold

Lar dere nyfødte sove hele natta igjennom, eller..

Anbefalte innlegg

Skrevet

.. vekker dere babyen deres hver 3 time for å spise? Min datter på 18 dager kan sove i 7 timer i strekk, men har hørt at de skal ha mat hver 3 time.. Hun spiser et monstermåltid før hun sovner på kvelden så jeg er egentlig ikke redd for at hun ikke får i seg nok, men jeg vil gjøre det riktig..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Neida jeg lar henne sove. Hun våkner når hun er sulten! Når hun da skriker og vil ha mat sjekker jeg først bleia om den må skiftes og gjør dette før jeg ammer. Da sovner hun gjerne ved puppen og kan legges tilbake i sengen. På den måten slipper jeg som regel at hun er unødvendig lenge våken på natten :-)

Skrevet

Mitt beste råd er å la henne styre dette helt selv! Ikke vekk henne, dersom hun blir sulten så våkner hun av seg selv.

Kos deg bare med at den lille gir deg litt sammenhengende søvn på natta, det er gull verdt!!

Skrevet

Jeg hadde også en liten en som sov 7 timer i strekk når han var 3-4 uker (dette endret seg riktignok etter en stund når han trengte mer mat). Så lenge de legger på seg som de skal er det ingen grunn til å vekke de for å få i de mat i løpet av de 7 timene.

Skrevet

Babyer våkner når de er sultne eller sårt trenger bleie, og de sover når de trenger det.

Det tullet med å vekke babyer er sånn de drev på med i gamle dager.

La jenta di sove så lenge hun vil, så slipper du problemet med overtrøtt baby om kvelden/natta :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...