Gå til innhold

Hvordan er reglene med tilvenning i barnehage?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er mannen som skal ta tilvenningen. Men han vil være forberedt til han skal si fra til sjefen om at han må ha fri. Sjefen er utrolig vanskelig og gammeldags, F.eks. det er ALLTID kona (kjerringa som han sier da) som skal være hjemme når barnet er sjukt. Mannen skal jobbe. Så antageligvis kommer han med den regla om at jeg må ta tilvenningen. Men det går ikke.

Sååå, nå må vi vite hvordan reglene er. Hvor mange dager han kan ta fri osv? Noen som vet?

Prøvde å søke litt rundt på nett men står forskjellig overalt så nå vet jeg ikke hva som stemmer mer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tror man har krav på 1 dag med lønn.. og opp til 3 dager fri (tror jeg.....).. opp til hver arbeidsgiver om det blir med lønn eller ikke.. :)

Skrevet

Du ahr faktisk ikke krav på noe som helst, men du kan søke velferdspermisjon. det er opp til arbeidsgiver å bestemme om dette innvilges og om du evt får fri med eller uten lønn.

Skrevet

Innkjøring i de fleste barnehager er vel tre dager. Men hos oss så brukte vi to uker på tilvenning og så enda to uker med korte dager. Jeg sa bare fra på jobben og ble trukket i lønn. Man må jo bare bruke den tida man trenger....

Skrevet

Vanlig med 3 dager til tilvenning, men som du sier det er forskjell fra arb.plass til arb.plass. Jeg jobber i kommunen og vi får 3 dager til tilvenning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...