Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mange her som har skrevet/skal skrive brev til jordmor på sykehuset?

Evt hva skriver dere da?

Har lyst til å skrive, men er egentlig ikke så mye hun trenger å vite tror jeg. Og bryr de seg egentlig om dette brevet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var på Ahus på kontroll, og snakket en god stund med en jordmor der da. Sa at jeg gruet meg litt til å føde. Hun sa at jeg gjerne må sette meg ned med samboeren min og snakke om hva jeg ønsker under fødselen, og hva vi ønsker... Både fra oss som par og fra jordmødrene... Også burde vi notere ned disse ønskene og legge de sammen med helsekortet sånn at vi kan ta de fram på sykehuset...

Jeg har blant annet notert at jeg gruer meg, og at jeg ønsker epidural.. Har ikke skrevet noen lang avhandling.. Viktigste for meg er at de får tidlig beskjed om at her er det en som har gruet seg lenge og gjerne vil ha epidural.. Men, jordmora jeg snakket med sa at man gjerne kan notere ned andre ting også som f.eks. om man ønsker å bli informert mye eller lite underveis..noen liker å bli snakket masse til om det som foregår osv, noen liker å vite minst mulig osv...

Skrevet

Jeg hadde egentlig ikke tenkt å skrive brev denne gangen, syntes ikke det hadde så mye for seg sist - kanskje bortsett fra ønsket om badekar -. Men jordmor anbefalte å skrive noen stikkord fra forrige fødsel, og hvordan denne evt har skapt noen forvetninger (eller frykt...) denne gangen. Og det syntes jeg var en god idé, det skal jeg gjøre. Men kommer da til å legge det ved helsekortet, og ikke sende det i forkant. Mitt inntrykk er at jordmødrene leser brevet, men det er klart at de av ulike grunner ikke kan etterkomme alle ønsker.

Skrevet

Jeg har skrevet brev, da jeg ble bedt om å gjøre det.

Jeg har sykehusangst så har skrevet litt om hvordan jeg oppfører meg når jeg er redd, forhold til å være på barsel etc. Litt om hva slags informasjon jeg gjerne vil ha underveis.

I tillegg har jeg skrevet om allergier jeg har i et håp om å ikke få mat og medisiner jeg ikke tåler :) samt hvem som skal være med meg under fødsel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...