Gå til innhold

Spørsmål til deg/dere som er ansatt i NAV

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leser i en annen tråd at dere oppfordrer folk til å melde fra når det gjelder mistanke om trygdesvindel. Hvordan går man da frem? Kan man være anonym?

Jobber i barnehage og har oppigjennom hatt barn som har foreldre som på papiret ikke bor sammen, men som gjør det alikevel. Er ikke lett å stå frem med fullt navn da, vi er jo avhengig av et samarbeid basert på tillit.

Men personlig regner jeg meg for å ha høy moral og jeg syns det er forkastelig med folk som svindler til seg goder de ikke har rett til som resten av fellesskapet er med på å betale.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring ditt lokalkontor, telefonnummeret finner du inne på nav.no under "kontakt oss". Der kan du ringe inn som anonym og fortelle dem hva du vet. Selv om de på papiret står som ikke samboere er det jo ikke sikkert de mottar ytelser som eneforsørgende, men det vil uansett lokalontoret finne ut av ved et tasterykk.

Det er ikke riktig at noen skal få snylte på systemet. Fint at du tar ansvar. :)

Skrevet

Hei!

Man kan ringe inn anonymt, men sjangsen for at saken blir undersøkt er større dersom man oppgir navn. Noen ganger opplever vi nemlig at folk ringer inn falske beskyldninger av ulike grunner. Dersom barnehagen ringer vil saken med sikkerhet bli undersøkt. Det et styrer i barnehagen som bør ta kontakt med Nav. Styrer har ikke den samme personlige kontakten med foreldre, og den enkelte ansatte skal slippe å måtte varsle. Ta kontakt med styrer og be henne/han ta kontakt med Nav

Flott at du tar tak i dette

Mvh Nav-dama

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...