Gå til innhold

Kløe nedentil ved bruk av antibiotika??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Låg i hele forrige uke nede for telling pga bronkitt, fikk antibiotika med legen på onsdag og begynte på den og fikk beskjed om å ta alle, er vel 3 dager igjen til jeg er helt ferdig med hele pakken.

Våknet idag og var utrolig sår og litt hoven/rød nedentil. Tenkte ikke noe mer over det,men i løpet av dagen har jeg fått en utrolig sterk kløe nedentil! det klør og klør og klør!

Leste bruksanvisningen og der står det at soppinfeksjon kan forekomme ved bruk av antibiotikaen over lang tid! jeg har jo ikke gått en uke engang.. Så kan vel ikke kvalifiseres som lang tid.

Eller kan det vere noe annet? bør jeg ta kontakt med legen,eller bare satse på at dette gir seg når jeg er ferdig med antibiotikakuren

Eller ta meg en tur på apotek og kjøpe canesten?

Noen andre som har opplevd dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres ut som soppinfeksjon, det er også vanlig at gravide får soppinfeksjon pg. av hormonelle forandriger. Jeg hadde prøvd med canesten, det er også lurt å kutte ut alt av sukker og gjær, drikk cultura melk fordi det er melkesyrebakterier i den.

Skrevet

Kjøp Canesten el synonympreparat. Man er veldig utsatt for soppinfeksjon når gravid, og særlig når man har fått antibiotikakur. Høres ut som du har fått en kraftig soppinfeksjon. Hvis det ikke er sopp - kan det hende det er en allergisk reaksjon men det var i så fall rart det bare skulle være reaksjon nedentil. Kjøp soppkur!! Ps hvis du skal drikke yoghurt el surmelksprodukter for å øke melkesyrebakteriene som hjelpe mot sopp, bør du velge noen uten tilsatt sukker. Biola med smak er veldig søt, inneholder masse sukker.

Skrevet

Ja, MASH. Biola naturell er nok aller beste.

Skrevet

Takk for alle svar :-) , tror selv det er en kraftig soppinfeksjon, men da står jeg igjen med hva jeg skal gjøre. Svigermor jobber på apotek og sa at det ikke var vits og ta canesten før jeg var ferdig med antibiotikakuren.. Men jeg reiser nok på apotek i morgen og kjøper en bare for å ha prøvd det!!

Det klør og svir ! det er iallefall sikkert! Men skal prøve og få i meg noe uten sukker..

Om det er noen andre kjerringråd dere har og komme med så er det bare og si dem! Tar imot alt med et smil!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...