ApriIbaby Skrevet 1. mars 2010 #1 Skrevet 1. mars 2010 Har Britax? HTS har vel trukket sitt? Acta sitt er vel med babyseteintergrert? Det trenger vi ikke. og det ser veldig klumpete ut? Hvilket anbefaler du og hvilket tar ikke all-verdens-plass i bilen??
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 1. mars 2010 #2 Skrevet 1. mars 2010 Hts har bare tilbakekalt de setene som har feil lås på de integrerte selene. Tenker de som du får kjøpt nå er med de riktige festene =) Jeg ville nok vurdert det sete som et alternativ. Vi har forgjengeren X2 og er super fornøyd!!!! Kunne ikke hatt noe bedre sete til mini =) Og skal bruke det opp igjen til sistemann om noen år =)) Ellers har Britax et sete med isofix (husker ikke hva det heter) Akta Garco sitt duologic er vel egentlig ikke å anbefale, men akta har et annet sete også som jeg tror har isofix =)
ApriIbaby Skrevet 1. mars 2010 Forfatter #3 Skrevet 1. mars 2010 Takk. fant ikke noe sete i denne klassen med isofix på britax sin nettside. Skal kikke på det akta setet om jeg finner noen nett sider. HVorfor anbefales ikke Duologic? Spør av nysgjerrighet - synes det så klumpete ut så er neppe aktulet likevel.
Neijasså... Skrevet 1. mars 2010 #4 Skrevet 1. mars 2010 Isofix-seter er kun godkjent til 18 kg (pga at festene ikke er godkjent for mer). Isofix-seter jeg kommer på i farten i denne klassen: Akta Graco Duologic (integrert babysete, ja) Besafe Izi Combi X2 og X3 Britax Fixway (samme base som babysetet, for de som har dette) Har ikke prøvd noen av setene, så vet dessverre ikke hvordan de er. Er godt fornøyd med et Izi Combi-sete vi har uten isofix-fester, da.
ApriIbaby Skrevet 1. mars 2010 Forfatter #5 Skrevet 1. mars 2010 Er du sikker på at 18 kg er grense for isofix?? det stemmer jo dårlig med at man får kjøpt bilbeltestoler med isofix for større barn (storebror har) Fant ikke noe annet sete fra Akta enn duologic på nettsiden - og det tror jeg ikke vi vil ha...
ApriIbaby Skrevet 1. mars 2010 Forfatter #6 Skrevet 1. mars 2010 Finner ikke den Fixway...eller hva den het på nettsiden til Akta. kanskje den ikke er i salg mer?
ApriIbaby Skrevet 1. mars 2010 Forfatter #7 Skrevet 1. mars 2010 ...på siden til Britax mener jeg seff...
Neijasså... Skrevet 1. mars 2010 #8 Skrevet 1. mars 2010 Ser ut til at Fixway har gått ut av produksjon. De har ryddet litt i porteføljen sin i år. Isofix er kun godkjent opp til en belastning på 18 kg (barnets vekt), ja. Det finnes beltestoler (15-36 kg) som også har isofix, men barnet er ikke festet til stolen på samme måte som en 9-18 stol i disse. I en kollisjon der et barn sitter i en slik beltestol er det kun vekten av beltestolen som henger i isofix-festene, mens i en stol med 5-punktsbelte er det summen av barnets vekt og stolen.
ApriIbaby Skrevet 1. mars 2010 Forfatter #9 Skrevet 1. mars 2010 Ja, det er jo logisk... *slår seg i panna*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå