Anonym bruker Skrevet 1. mars 2010 #1 Skrevet 1. mars 2010 Jeg har hatt flere anfall nå de siste dagene. SÅ JÆVELIG DETTE ER. Men det jeg lurer på er: kan jeg gå til legen å få Vival eller noe sånt. Og da uten at de har utelukket alt mulig annet? Jeg bare orker ikke det her mer, må ha noe for å roe meg ned jeg altså. Eller skriver ikke legen det ut bare sånn uten videre? psykologen min har ferie nå og.
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2010 #2 Skrevet 1. mars 2010 han skriver nok ikke ut vival,pga at du sier det. og for å komme med min mening, så er ikke tabl det som kan hjelpe deg, det bare forverrrer saken....
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2010 #3 Skrevet 1. mars 2010 oki. bare lurte. Men hva kan jeg gjøre.? Vært urolig i kroppen i hele dag Blir gal jeg altså.. Nå må det roe seg snart altså. hi
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2010 #4 Skrevet 1. mars 2010 Hei! Panikkangst er utrolig vondt og slitsomt! Jeg ville snakket med legen min med en gang. Det hjelper å huske på at angsten ofte er redsel nettopp for å bli redd/få angst, og dermed får man angst! Sleit en del med dette en periode for noen år siden. Angst i seg selv er ikke farlig, det er bare jævlig og ubehagelig! Legen kan skrive ut medisiner som hjelper deg, men også finne noen du kan snakke med som kan hjelpe deg. Ofte løses dette ut av mye stress. Er det grep du kan ta i hverdagen for å få det litt roligere? Kan noen avlaste deg litt? Fortell din nærmeste om problemet! En kjæreste som holder rundt deg hjelper loke godt som medisiner noen ganger:) Lykk til! Det er fullt mulig å bli kvitt dette!
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2010 #5 Skrevet 1. mars 2010 Vet hva det er du snakker om ja.. Dra til lege og forklare saken.Du får nok hjelp der skal du se. Og at tabeletter alltid forværrer saken er ikke sant i alle tilfeller.Det der bør du ta opp med legen din og ikke ta råd fra anonyme her inne.Dette ordner seg nok Du kan bli kvitt det med hjelp Jeg var sinnsykt plaget med dette.Men fikk rett medisin,og er ok nå.Etter masse prøving av alt mulig slag kom jeg borti en bra psykriatisk overlege som satte meg på en medisin som heter nardil.Med denne medisinen medføler en slags diett da.Men den vente jeg meg til.Og når jeg ble ok psykisk ble jeg satt på lamictal,som jeg går på nå.Og er nær 100% ok
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2010 #6 Skrevet 1. mars 2010 Tusen takk for svar=) Det er så ille nå at jeg nesten ikke klarer å se enden av tunellen. Snakket med en veldig hyggelig dame på legevakten. Måtte bare ringe. Få ut litt. Hjalp noe hvertfall=) Skal til legen i morgen. Men det er vel veldig mange medisiner å veldig imellom og kanskje? Så det kan ta litt tid å fuinne ut av hva jeg skal ha. Skal egentlig på ferie til uka, men tror nesten vi må droppe det. For jeg tror ikke jeg tørr, og vi som ha gleda oss sånn. Men så kommer denne DRITTEN her over natta for noen uker siden og da. Æsj. hi
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2010 #7 Skrevet 1. mars 2010 Jeg vet godt hva du snakker om..... Jeg hadde en skikkelig down periode rett før jul. Alt var bare drit, såg ikke lyst på noe. Det er forferdelig vondt. Hadde mye angst i tillegg til lett depresjon.. helt jævlig var det. Har dager innimellom der jeg kjenner på angst enda, men ikke i nærheten av hva jeg hadde før jul. Jeg var så langt nede at jeg vurderte å forlate mann og barn.. flaut å si at jeg har hatt de tankene. Men min terapi var/er å snakke om de vonde følelsene. delv om du selv føler at det ikke er verdt å snakke om, så er det godt å få det ut. Jeg gikk til en fantastisk lege som hjalp meg ut av det værste. Ellers tar jeg meg en hard treningsøkt hvis jeg kjenner på at angsten begynner å ta tak... Men det aller beste rådet er PRAT om det, men hvem som helst!!! Ikke steng inne tanker og følelser, da blir det bare værre. Tabletter kan nok hjelpe, men da bør du ha en lengre sykdomshistorie/bilde enn bare en periode. Men det kommer vel an på hvilken fastlege du har oxo... Masse masse lykke til!!!
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2010 #8 Skrevet 1. mars 2010 Slutt å drikk kaffe og slutt å røyke. Det hjelper endel på angsten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå