Gå til innhold

Da er ballongkateteret på plass....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 11 dager over terminen. Ingen modning og ingen tegn til kynnerer eller rier. Er nr 3 og alle har kommet på overtid! Nå Har jeg fått balongkateter satt inn. Håper at det skal få fart i sakene, ellers skal jeg på sykehuset i morgen å få piller. Noen som har fått satt igang med kateter før, hvor det har lykkes? Har et keisersnitt bak meg for 14 mnd siden. Har hørt at de er litt forsiktig med igangsetting da...men på sykehuset sier legene veldig forskjellig!! Blir så usikker : /

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du blitt sendt hjem med ballongkateter? Jeg ble satt igang med det med nr. 1 på Ahus. (uff,har fortsatt mareritt om det kateteret, er visst veldig få steder som gjør det). det første datt ut etter et par timer så de satt inn et nytt. Fra de satt de inn første gangen gikk det 38 timer før barnet var ute. Riene begynte først ca24 timer etter kateteret ble satt inn. Følte at fødselen ble ekstra lang og hard pga denne dingsen.Pga av denne fødselen fikk jeg fødselsangst dessverre, mye annet også som skjedde såklart, men denne jævla ballongen gjorde det ikke bedre. Jeg var jo også 1.gangs da og var redd, visste ikke hva som skjedde og fikk ikke svar heller. Med nr.2 og nr.3 ble jeg også satt igang, men da på rikshospitalet og med modningstabletter i skjeden. Det var så mye bedre. Fikk rier etter 3 timer begge gangene. Håper det går bra for deg, lykke til:)

Skrevet

Masse masse lykke til!!!! Krysser fingrene for at du får en lett fødsel:)))

stooooor klem

Skrevet

Jeg skal, i midten på april bli satt i gang på sus. I skrivet jeg har fått står det, siden jeg har et keisersnitt. At det er ballongkateter som blir brukt. Så du må skrive og la meg få vite hvordan dette går :) liker ikke å lese at det har gitt traumer.... For å spørre om noe annet er gele et bedre alternativ?? Kommer nok til å gi uttrykk for egne ønsker når min tid kommer.....

Skrevet

Fødsel nr 1 startet av seg selv 13 dager over termin. Nr 2 ble satt igang med modningspiller, 10 dager over terminen. Lå i 3 dager med dette uten at det ble noen forandring. Så ble jeg satt på drypp. Riene ble veldig harde, og etter 6 timer med tette, VELDIG VONDE rier var jeg utslitt.... så jeg fikk keisersnitt. Da var livmorhalsen flatet ut med 1 cm åpning.

Har ingen god erfaring med å bli satt igang. Var på ultralyd for 3 dager siden. Der sa legen at jeg skulle få kateter, men hvis det ikke skjedde noe da, så ble det keisersnitt. Vi gjør bare et forsøk. Så jeg møtte opp på føden i dag og fikk kateter. Merker ingen ting...Men legen sa at jeg skulle komme inn i morgen å få piller hvis det ikke hjalp. Fortsette med det i 3 dager i så fall.....

Blir så usikker. De sier jo 2 forskjellige ting!!

Skrevet

Hadde ks med første og ble satt igang på overtid med andre.

Fikk modningspille, så ballongen er ikke eneste løsning pga ks.

Ikke var det noe problem pga første fødsel heller, riene fikk herje som de villle, og de var STERKE. Så de holder nok bare et ekstra øye pga tidligere ks, men lar ellers kroppen styre resten selv.

Skrevet

jeg er så utrolig spent på fødselsforløpet mtp min igangsettelse.

siden jeg ikke har noen erfaring med dette, håper jeg bare det ikke tar tre dager.

greit å vite at det ikke bare er ballongkateter som kan brukes, når en har tatt keisersnitt. virker som det er sterke meninger om dette. og ikke så greie erfaringer.

mari med gutt nr 3, håper du gir en lyd når dere kommer i må.l og forteller litt om forløpet :)

men jeg gleder meg uanz jeg - bare 6 uker i gjenn...

Skrevet

Uæh... Nå ble jeg litt stressa her... Jeg var på overtidskontroll på Ahus i dag og var ikke moden. Så på onsdag skal jeg inn å få ballongkateter... Nå gruer jeg meg!!

Skrevet

Jeg fikk satt inn ballongkateter natt til 12 dager over termin med første. Det fungerte ikke optimalt, men jeg ble noe mer moden. De ville egentlig ta "hinna" etter dette, men det fikk de ikke til og jeg ble satt på drypp. 12 timer etter dryppet ble satt igang ble det besluttet hastekeisersnitt på grunn av sen fremgang og tulla var ute 3 minutter ut i 14.dagen over termin. Nå sitter jeg her og venter på planlagt keisersnitt med nr.3 etter at nr.2 også ble tatt med hastekeisernitt for 1,5 år siden. Men med nr. 2 fikk jeg naturlige rier natt til 14.dagen over termin, men siden fosterlyden sank så dramatisk ved hver rie ble hun tatt ut fort med keisersnitt. Hun var forgiftet av fostervannet og hadde det ikke særlig bra inni magen.

Så jeg har prøvd å det meste på overtid som du kan se og ikke noe hjalp meg. Glad for planlagt keisersnitt denne gangen, selv om jeg føler meg grundig snytt for en vaginal fødsel som jeg så gjerne skulle ha opplevd minst èn gang i livet. Ønsker deg masse lykke til og at du får en fin fødselsopplevelse uansett!

Skrevet

Uff, det hørtes ikke noe særlig ut Koseklumpen-venter nr.3...

Jeg er veldig spent, gruer og gleder meg... Har googlet dette med ballongkateter litt nå, og lest både gode og dårlige opplevelser.. Og sånn er det vel med de fleste fødsler.. Håper jeg hører til en av de heldige.. :-S

Skrevet

Her kommer en gladhistorie om igangsettelse med ballongkateter:

Jeg måtte settes i gang, og var hverken moden eller åpen. Jeg fikk satt inn ballongkateteret. Noen timer senere fikk jeg ganske vonde, tette og regelmessige rier. De varte et par timer, så forsvant de. Om kvelden kom kateteret ut av seg selv.

Dagen etter ble jeg lagt inn på obs, jeg var da blitt moden og hadde 2-3 cm åpning. Livmorhalsen lå veldig langt oppe, så jeg forventet at fødselen kom til å ta veldig lang tid og jeg gruet meg derfor veldig til fødselen.

Jeg lå hele dagen å ventet på at de skulle ta vannet. Vannet ble tatt ca kl 20.30 om kvelden. Det kom svake rier ganske kjapt, og jeg fikk fødestue. Det gikk veldig fort etter det, og bare ca to timer etter at vannet ble tatt, fødte jeg:o) Det ble styrtfødsel, men det gikk veldig fint, selv om det var flere uker før termin, og jeg var hverken moden eller hadde åpning før kateteret ble satt inn.

Dette går helt fint! Masse lykke til:o)

Skrevet

Åå, takk Magandang anak ko :) Jeg er veldig nervøs og gruer meg til fødsel i utg.punktet..så at jeg må bli satt i gang hjelper ikke.. Men, føler meg noe bedre de gangene jeg hører gladhistorier :)

Skrevet

Bare hyggelig:o) Det er typisk at man nesten alltid bare får skrekkhistoriene servert.

Jeg glemte forresten å skrive at jeg følte meg veldig godt tatt vare på på føden, alt var kontrollert og det var ikke noe stress. De hadde full kontroll på at barnet hadde det bra, og jordmor var inne hos meg hele tiden. Marerittet mitt på¨forhånd var å føde på føden, og bli satt i gang. Alt i alt var det likevel en kjempeflott opplevelse som jeg ikke ville vært foruten. Lykke til med fødselen din!

Skrevet

Høres veldig bra ut Magandang anak ko!! :) Takk!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...