Gå til innhold

To tette


Nytthåp2012

Anbefalte innlegg

Det har liksom ikke gått helt opp for meg enda at jeg er gravid med nr.2. Er kun 5+3, så mye usikkerhet enda, men jeg er utrolig glad.

Foreløpig veldig få symptomer, litt mensmurring og trøtt, men ellers i strålende form. Hvordan er formen til dere andre?

 

Har en gutt på 18 mnd fra før, så det blir to relativt tette. Hadde egentlig planlagt å ha litt større aldersforskjell på nr.1 og nr.2, men ting blir ikke alltid som man planlegger :-) Hadde trodd at det skulle gå lengre tid før jeg ble gravid igjen siden det tok lang tid med første mann.

 

Vil bare ønske alle sammen lykke til i tiden fremover. Skal bli hyggelig å bli kjent med alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har to jenter med bare to år mellom, født med en ukes mellomrom i 2004 og 2006.

 

Var litt slitsomt i begynnelsen, men er veldig glad nå vi fikk to tette, de har utrolig godt utbytte av hverandre, leker fint sammen og har veldig godt samhold.

 

Blir spennende nå med over 4 og 6 år mellom babyen, får se hvordan det blir med den forskjellen og :-)

 

Du skal se dette går veldig bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg venter vårt første barn, er også 5+3 på vei. og gleder meg veldig:) men er også utrulig nervøs siden jeg hadde en MA for noen mnd siden.

men krysser fingrene for at dette går bra:) jeg har ikke så mange symtomer ennå, mensmurringer å litt trøtt, men det er det hele:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er to år og to mnd mellom mine to første (jente og gutt), og det er en helt fantastisk aldersforskjell. Nå er de 5 og 7 år, og har stor glede av hverandre.

 

Nå håper jeg at alt går bra, slik at også minstemann får oppleve å bli storebror. :-)

 

Formen er veldig varierende. Kvalmen kommer og går, menssmertene er rimelig konstante, og det samme med følelsen av "råtten" mage. Ellers er jeg overrasket over at jeg har sterk halsbrann, noe jeg ikke har hatt før mot slutten av de andre svangerskapene. I de siste dagene har jeg også begynt å kjenne at puppene er ømme. Heldigvis kjenner jeg ikke noe til bekkenløsningen enda, for det har vært det første symptomet de andre gangene.

 

Og jeg henger meg på deg, babylykke2: Lykke til i tiden fremover til alle! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Det blir mindre enn 20 mnd mellom mine... Denne var ikke planlagt og jeg tenker og grubler mye på hvordan dette skal gå... Jeg er alene i lange perioder pga min manns jobb og har heller ingen familie i nærheten... Jeg skulle sånn ønske at jeg følte mer lykke og mindre panikk for hvordan i alle dager dette skal gå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg får tre relativt tette om alt går greit:) mellom mine to første er det ca 17 mnd og det har gått kjempe fint, aldri noen sjalusi, foreløbig kjempe gode venner:) masse kos med to tette:) blir to år fra andre til tredje, gleder meg masse (krysser alt jeg har for at alt går bra)!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei.

Jeg har prøvd å få relativt tett, men det ble 3 år mellom. Ikkje så lett å planlegge... Jeg venter nr 3 nå, så d blir akkuratt 3 år mellom alle.

Men er egentlig fin aldersforskjell det også. Mine er nå 5 og 2. Min termin er 7 nov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) av erfaring så vet jeg at det å være "tettpå"-søsken er kjempe bra!! Jeg er selv tvilling, og vår yngre søster var født bare 1mnd før vår 2års dag. Kan ikke lovpris nok hvor mye det har betydd å hatt 2 søstre på samme alder som meg i oppveksten! De er forstsatt mine aller, aller beste venner. Så når det er sagt, kommer jeg nok til å prøve å legge dette til rette for mine barn også :)) men til den dag idag forstår jeg fortsatt ikke hvordan min mor holdt ut..... he he. Lykke til med bebisen i magen Babylykke2 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt sikker på at det kommer til å bli veldig koselig, men også mye slit :-) Mellom meg og min søster er det 7 år og det er litt for mange år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg på her og er veldig enig i at to (tre) tette er veldig bra. Kan kanskje kjennes litt på kroppen i starten, men tror du får dette igjen senere når de får glede av hverandre. Har to gutter som er 4 og 2 nå, og de er allerede kjempe gode lekekompiser..Satser på å få nr 3. i november, sånn at det blir mindre enn 3 år mellom de to minste...

 

Lykke til alle sammen:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også 2 tette. Det er 16 mnd mellom våre 2 skjønne :) Begge var veldig planlagt og ønsket. De er nå 3 og 4, og det vil bli nesten 5 og 3,5 år mellom dem og lillespiren, dersom alt går bra.

 

Jeg har helt siden 2. mann kom, tenkt at jeg ikke kunne tenkt meg større aldersforskjell på dem. Vi har sluppet unna sjalusi, den eldste var så liten da 2, mann kom at vi kunne drive med baby-aktiviteter uten at det ble kjedelig, nå har de veldig mye glede av hverandre og leker mye sammen.

 

Jeg husker at mange kommenterte at det så travelt ut med to så tette. Min erfaring da var som sagt at det var perfekt for oss, så jeg skjønte ikke hvorfor folk sns det så så travelt ut... I dag er våre større, så når jeg ser andre med to så små og tette, kan jeg nestgen ikke forstå at de klarer det ;) Jeg har med andre ord funnet ut at det ser mer travelt ut for andre med to tette enn det oppleves for den som har dem :)

 

Kos dere med de to (tre) tette og lykke til med spiren i magen! Måtte alle små klore seg fast akkurat lenge nok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...