nieIDA *med nr 4 e FØDEKLAR* Skrevet 1. mars 2010 #1 Skrevet 1. mars 2010 Hører egentli ikke inn her før om et par dager, men la gå... Var til kontroll i dag hos legen og ho var bare så teit i dag synes jeg. Først så trudde ho ikke på meg da jeg sa jeg hadde begynte å kjenne litt kynnere siste uka ( er 11+5 med barn nr 4), ikke trudde ho på at jeg kjente litt bekken smerter selv om ho sjøl sykemeldte meg for bekkensmerter i uke 10 forrige svangerskap. Ho mente det var ALT for tidlig med både kynnere og bekkensmerter. Åssa hadde jeg jo lagt så mye på meg. Hele 4 kg så ho mente jeg risikerte å bli 120 kg. Har ikke tenkt legge på meg 40 kg heller da selv om det har blitt 4 kg til nå. Jeg forklarte og at jeg syntes livmor lå noe høyt oppe til at jeg bare er rundt 12 uker på vei (når halvveis til navelen), men det orka ho ikke sjekke opp i det hele tatt. Følte hele timen var helt bortkasta i grunn. Måtte bare få blåst ut litt.
M.L Skrevet 1. mars 2010 #2 Skrevet 1. mars 2010 hei. Hadde også utrolig dårlig møte med legen. Hørte ikke etter hva jeg sa i hele tatt, kjørte sin egen dialog hele veien. kommer bare til å gå til jordmor fremover. Lykke til videre
M*A*S*H* Skrevet 1. mars 2010 #3 Skrevet 1. mars 2010 Her er det bare å blåse ut! Den legen må ha hatt en innmari dårlig dag og øst det utover deg, fy så utrivelig!!! Skjønner godt du ble frustert. Skal du fortsatt gå til legen under den vanlige svangerskapsoppfølginga eller skal du til jordmor evt begge? Det er visst flere som meg her, som syns det er så mye bedre med jordmor så lenge det ikke er noe medisinsk som må passe spesielt på. De har ofte bedre tid og ser ting på en litt annen måte enn legene. Håper du slipper å bruke den legen så ofte, el kanskje du kan bytte. Lykke til! Ps mellom linjene leser jeg du muligens tror du er lengre på vei enn de 11 pluss noe, kanskje du skulle spandert på deg en tidlig privat ul for å sjekke? Lykke til!!
rødt&blått Skrevet 1. mars 2010 #4 Skrevet 1. mars 2010 Tror legene har fått skikkelig påpakk om å ikke sykemelde gravide, men heller gå omveien om svangerskapspenger i stedet om ikke arb.plasen kan tilrettelegge. Virker slik på min lege som ikke vil nærme seg temaet sykemelding engang, selv om jeg ble sm tidlig sist sv.skap + i etterkant pga bekkenet.. Skal derfor gå til jordmor heretter dersom det ikke er noe legen MÅ sjekke/ordne!
nieIDA *med nr 4 e FØDEKLAR* Skrevet 1. mars 2010 Forfatter #5 Skrevet 1. mars 2010 Ho ville gjerne sykemelde meg, men jeg vil gjerne prøve meg litt lengre på jobb før jeg sykemeldes igjen ( var sykemeldt 4 uker pga ekstrem kvalme). Tror jeg skal bare gå til JM resten av svangerskapet bortsett fra de to kontrollene jeg på på hos lege pga jeg er rh neg. Tror ikke jeg kan være lengre på vei enn det terminen tilsier, men synes jo livmor plutselig har vokst veldig til den uken jeg er i. Men ho orka som sagt ikke bry seg med det, ikke såpass at ho gidda kjenne etter om den sto høyt. Skikkelig skuffa over timen i dag ja.
minion Skrevet 1. mars 2010 #6 Skrevet 1. mars 2010 livmoren vokser veldig fort nå, ettersom du allerede har hatt 3 tidligere svangerskaper :-) Kanskje det er svaret på hvorfor den har vokst seg stor?
nieIDA *med nr 4 e FØDEKLAR* Skrevet 1. mars 2010 Forfatter #7 Skrevet 1. mars 2010 Ja tipper det er grunnen. Minsten er ikke blitt 2 enda så er ikke lenge siden sist.
mammaløve Skrevet 1. mars 2010 #8 Skrevet 1. mars 2010 For en kjip lege Ikke mye brukermedvirkning ute og går blandt en del helsepersonell. En lege bør jo ta det pasienten sier seriøst, det er jo derfor pasienten er der i utgangspunktet! Gå til jordmor du, får håpe hun er av den oppegående typen! Synes forresten livmoren var veldig høy på deg til å være ca 12 uker. Den er halvveis opp til navvelen på meg (kanskje litt over) og jeg er 17 uker men så er jeg førstegangs og du fjerde, så det er mulig ting skjer mye mye fortere for deg.
mammaløve Skrevet 1. mars 2010 #9 Skrevet 1. mars 2010 Har forresten lagt merke til nicket ditt lenge, siden du heter nieda kommer fra et samisk område, så synes det var så stilig å lese samisk her inne. Fine navneforslag hadde du også! Vil ha samiske navn, men får bli en mellomting siden typen er "søring"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå