Mammasgull 03_,09 og_10 Skrevet 1. mars 2010 #1 Skrevet 1. mars 2010 Jentungen har hatt vondt i det ene øret noen dager nå.. I gårkveld hadde hun litt vondt i det andre øret også. Kan det være ørebetennelse, selv om hun ikke har feber? Litt snørrete, men ellers i fin formk(klager på smerter i ørene da). Har aldri vært plaget med ørene tidligere.. Hva kan jeg gjøre for at hun ikke skal ha så vondt? Hun får nesespray, ligger med hodet høyt, og får paracet om kvelden.. Hun skal egentlig på skitur med skolen imorgen, men det er kanskje ikke så lurt? Blir veldig glad for tips og råd:)
❤ mamma til 2 ❤ Skrevet 1. mars 2010 #2 Skrevet 1. mars 2010 Når jeg var liten bruket jeg å ha mye vondt i ørene, da brukte mamma og varme opp litt matolje å helle inn i øret, dette lindrer masse.Men pass på at den ikke blir for varm. Synes det er ekkelt å helle noe inn i ørene nå, så når mine har vondt i ørene bruker jeg å varme opp oljen å dyppe den i bomull som jeg putter i ørene. Ørebetennelse er noe som legene helst ikke vil behandle med antibiotika, fordi det går som regel fort over av seg selv. Å vi mennesker kan bli immune mot antibiotikaen. Putt bomull i ørene når dere er ute. Så slipper hun at det trekker, Om hun skal være med på skitur i morgen? tja det må du nesten finne ut selv, er formen bra så hvorfor ikke? men har hun feber så må hun være hjemme.
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 1. mars 2010 #3 Skrevet 1. mars 2010 jeg pleier selv å få vondt i ørene bare jeg har fått litt trekk i ørene, er derfor veldig påpasselig med å ha lue/pannebånd på heletiden mens jeg er ute. Jeg får ikke feber da. Om det er det samme jenta di har vet jeg jo ikke, men om formen er ok ellers ser jeg ikke problemtet med å sende henne på skitur. Ha på henne en god lue. Håper hun blir bedre snart. Er ikke noe gøy med øreverk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå