Nr 3 er på vei ;) Skrevet 1. mars 2010 #1 Skrevet 1. mars 2010 Vi har bestilt oss sydentur når lille frøken kommer til å være ca 2 mnd.. Storesøsken er da straks 6 og 3 år.. Noen som har gode tips og ellers erfaringer fra varmere strøk med babyer?
Ungmammamia Skrevet 1. mars 2010 #2 Skrevet 1. mars 2010 Vi skal det samme, men da en piken vår bare 1 mnd. Dette er min første. Har fått en del tips, men det viktigste alle sier er å holde seg unna de varmeste timene på dagen.. Dette kan bli for varmt for baby. Jeg er selv halvt australsk og reiste fra jeg var 2 uker gammel, ble en periode hedydrert av varmen og kastet en opp noen dager.. Da sa legen at mamman min skulle gi meg litt vann i tillegg til bare melk. Ble helt fin etter det. God tur!
rødt&blått Skrevet 1. mars 2010 #3 Skrevet 1. mars 2010 Mitt tips er å vente med å bestille til dere har blitt kjent med babyen og hverandre som foreldre.. Har dere tatt høyde for kolikk eller i verste fall om ikke h*n er som alle andre og trenger spesiell tilrettelegging osv..? Ikke meningen å skremme eller krisemaksimere, men hvordan har dere tenkt til å gjøre det med de praktiske ting? Så små skal ikke være ute i sola, det hjelper ikke akkurat å ligge i en vogn når det er 30+, og helseteppe over vogna vil ikke sperre for solstrålene, kun hemme oksygentilførselen. Ikke mye festlig å være på ferie om en må holde seg til hotellet alle soltimene! Om ikke hotellet er sabla bra! Å få vann i babyer er ikke lett som en plett for alle! Min ville ikke ha vann før hun var nærmere 5 mndr og supertørstdesperat i en norsk sommerhete en junidag.. Det går som regel bra, men jeg har 2 vennepar som har angret på at de ikke ble hjemme første halvåret, siden det for mange er nok å bare få være nybakte foreldre. Er så mye morsommere å ha med barna på ferie når de er litt større og alle sover noenlunde gjennom natta!
Nr 3 er på vei ;) Skrevet 1. mars 2010 Forfatter #4 Skrevet 1. mars 2010 Vi har to barn fra før, så trenger ikke tid på å bli kjent med hverandre som foreldre.. Om barnet har en misdannelse ol som du sier så er jo det en unntakstilstand som selvfølgelig går under avbestillingsbeskyttelse.. trenger jo ikke å krise maksimere heller. Kolikken blir vel ikke verre om man er i en leilighet i Spania enn her hjemme?? Skal reise i begynnelsen av juni, ca temp i Spania er da rundt 26-28 grader.. Det har vi da i perioder her hjemme også om sommeren.. Parasoller finnes som beskyttelse mot sola.. de har da små barn i varme land også.. Tenkte mer på tips for å gjøre flytur ol. enklere? Tar man med bleier hjemme fra?
Mamma'n til Martin & Mille :) Skrevet 1. mars 2010 #5 Skrevet 1. mars 2010 vi skal når baby er 3 mnd i september til Alicante =) jeg tenkte å ta med bleier hjemmefra ja, vet aldri liksom.. hehe.. jeg skal også ta med flasker og en boks med NAN i tilfellet, vet aldri heller hehe Ellers så satser jeg på å holde hun i skyggen og kose oss ute ha goood tur, går nok kjeeeeempefint skal du se har jo Spar butikker der nede, får kjøpt det du trenger, bare liiitt dyrere
Nr 3 er på vei ;) Skrevet 1. mars 2010 Forfatter #6 Skrevet 1. mars 2010 Så godt å høre at det er flere som gjør det samme.. Tenkte på å ta med Nan og flasker også.. greit å ha i bakhånd God tur til dere også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå