lykkeligmor til to<3 Skrevet 1. mars 2010 #1 Skrevet 1. mars 2010 9 dager over termin. Har vært på overtidskontroll nr 2 på sykehuset idag, hadde blitt lovd igangsetting om det ikke hadde blitt noe enda. Blir undersøkt, er veeeeeldig myk og moden og har 2 cm åpning. Derfor vil de vente og se om det blir fødsel av seg selv til i morgen før de gjør noe mer... Sånn passe frustrert blandet med en god porsjon lettelse for at kroppen min i det minste gjør seg klar!!! Det er vel uansett det beste om det kan skje naturlig... Ble lovd dyrt og hellig at det blir igangsetting i morgen om det ikke blir noe før iallfall, en eneste dag til skal jeg da klare:))) Håperhåperhåper på at det setter igang snart nå!!!! har hatt vondere kynnere etter undersøkelsen og litt blodblandet slim i det minste. Sukk... Nesten så jeg har mistet fullstendig trua på at jeg skal få se snuppen min i nærmeste framtid... Tør nesten ikke håpe på morgendagen selv om fornuften min forteller meg at det faktisk blir noe av da;) Liiiiiiiiitt hormonell og lei ja...;D Tar imot alt av fødestøv med takk;) Ha en fin dag alle sammen!!
LilleFebruarNøtta Skrevet 1. mars 2010 #2 Skrevet 1. mars 2010 Masse lykke til! Håper det skjer noe før i morgen
Fruktbar Skrevet 1. mars 2010 #3 Skrevet 1. mars 2010 Då syns æ du ska kos dæ siste dagen før du bi tobarnsmamma! Ta litt egenpleie og skjæm dæ sjøl ordntlig bort!! Lykke til imårra!!!
Egget/pfeew med lille nurk Skrevet 1. mars 2010 #4 Skrevet 1. mars 2010 Overtidskontroll nr.2 og du er 9 dager over? Jeg er 3 dager over og har ikke hørt noe om overtidskontroll enda... Var hos fastlegen sist torsdag, og hun bare sa at hvis jeg ikke har født om en uke skal jeg komme tilbake til henne.. Hva skal til for å komme på overtidskontroll på sykehuset?
Fifrildi Skrevet 1. mars 2010 #5 Skrevet 1. mars 2010 Det kommer an på sykehuset og din helsetilstand. På Riksen der jeg skal føde har vi fått beskjed om at overtidskontroll og vurdering av igangsetting ikke skjer før 42+2 dersom man er frisk og rask sånn ellers. Frem til dess er det oppfølging hos fastlegen.
lykkeligmor til to<3 Skrevet 1. mars 2010 Forfatter #6 Skrevet 1. mars 2010 Det spørs nok på hvor en bor ja. Her i Trondheim regnes du som overtidig en uke etter termin, og får derfor inn til overtidskontroll da. Dette var altså min andre overtidskontroll, 9 dager etter termin. Har inntrykk av at i de fleste kommuner regnes du som overtidig først 14 dager etter termin. Jeg har hatt ganske høyt blodtrykk nå på slutten av svangerskapet (undertrykk på 96 idag), derfor ville ikke legen at jeg skulle gå lenger enn til i morgen:) Lykke til:O)
¸.•´¯`•.♥michelle♥.•´¯`•.¸ Skrevet 1. mars 2010 #7 Skrevet 1. mars 2010 Du får ha masse lykke til gunnr78:) På tide at du får møte nurket ditt nå!! =)
Egget/pfeew med lille nurk Skrevet 1. mars 2010 #8 Skrevet 1. mars 2010 Okei!! Heldige deg som bor i Trondheim da Jeg skulle gjerne hatt ut nurket snart... Huden på magen lider nå :-P Er helt sprengt... Lykke til i morgen da
tinus med jente06,gutt10 og?12 Skrevet 1. mars 2010 #10 Skrevet 1. mars 2010 Uff...har du ikke født enda gunnr78...nå føler jeg med deg. Syntes de 5 dagene jeg gikk over var ille nok,men nå har du venta lenge på gullet ditt. Håper det skjer noe for deg i natt da=) Lykke til og kos deg når han er ute.
glad i mange barn Skrevet 1. mars 2010 #11 Skrevet 1. mars 2010 på kk i i Bergen venter de,jeg er 8 dager på overtid,men har fått FØRSTE overtids kontroll på 12.dagen over,sist gang va det på 13 .dagen og kom att på 15.dagen og pjokken ble født 16 .dagen....så det er ulikt hvor man bor og hvilken JM har...masse lykke til...jeg ble lova sist att på den 15.dagen skulle jeg få legges inn,og faktisk den morgenen voknet jeg med ca 5 cm og kjente det var i gang...MEN BLE LIKAVELL sendt hjem....grgrgrgrgrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
bittelille_persille Skrevet 2. mars 2010 #12 Skrevet 2. mars 2010 Jeg bor også i Trondheim, og har termin om at par dager. Fra lege og jordmor har jeg fått inntrykk at man får valget om å sette igang fødselen 1 uke etter termin. Det er et tilbud som er spesielt for Trondheim. Det har liksom vært trøsten min... At det i alle fall ikke er lenger en 2 uker igjen... Stemmer ikke det, gunnr78?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå