Gå til innhold

Hva gjør dere med ryggplager?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ektremt vondt i korsryggen. Vært hos manuelterapaut, men han anbefaltebare øvelser for ryggen. Føler ikke at det hjelper. Noen som har noen tips? Massasje? Akupuntur?

Samboeren min masserer meg litt (nesten)hver dag, men han har ikke så mye tålmodighet kan du si:) Hehe:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg legger på is og varme. Har en varmeflaske som jeg synes er god om kvelden når jeg legger meg også iser jeg ned om dagen. Bruker en pose med erter...billig og kan brukes om igjen!

Har også gått til sportsmasasje, synes det hjelper litt, men blri dyrt i lengden.

Skrevet

Jeg brukte også varmeflaske! Funka som bare det :)

Skrevet

Jeg har fått en spesial-rispose, for å varme i micro'n, av søstra mi (fås sikkert kjøpt både i helsekost-butikker og sykepleie-artikler), som er alldeles nydelig å legge på vond rygg.

Anbefales på det sterkeste!!

Skrevet

Hei!

Har også vært plaget med vondt i ryggen, men går til kiropraktor når det er på det værste. For meg funker det, samt å holde meg unna det som gir meg vondt i ryggen - som golvvask, vask av badet og lange turer på asfalt i høyt tempo.

Skrevet

Ryggøvelser er bra - om ikke annet for å forebygge hvor vondt det blir etterhvert som man blir tyngre og tyngre. Jeg er glad jeg har gjort de jeg har fått av fysio.

I tillegg tøyer jeg litt i korsryggen og hele ryggen - strekker meg oppover mot taket, krummer ryggen, stiller meg med ryggen flatt og armene på en stolrygg og både krummer og svaier ryggen (forsiktig med svai'ingen dog) og tar rumpa fra side til side så jeg kjenner det tøyer i korsryggen.

Mannen har heller ikke så mye tålmodighet for massasje så jeg har kjøpt en sånn vibrerende massasjedings med tre kuler på som jeg klarer å bruke selv i korsryggen.

Skrevet

jeg laga meg egen rispose (siden vi bor timer unna helsekostbutikk og slikt).. Tok et putetrekk som jeg klippet litt av, fylte det med hurtigris og sydde igjen =) Funker så fint!! varmer den i microen i ca 2 minutter..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...