Gå til innhold

1,5 åring og 3,5 åring på samme rom. Noen med erfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siden vi skal ha baby igjen neste måned så skal skal jentene våre på 1,5 år og 3,5 år dele rom av mangel på noe annet alternativ. Vi er veldig spente på hvordan dette skal gå og lurer på om noen har noen tips? De har begynt å pusse tenner og legge seg cirka samtidig selv om hun eldste bruker litt lengre tid på å sovne etter at hun har kommet i sengen. Hun trenger eventyr, sang og lydbok for å sovne. Hun minste krever ikke noe annet enn stengt dør og slukket lys. Nå skal vi bytte soverom slik at jente overtar vårt soverom som er det største og her tenkte vi å tilføre en del nytt slik at de får en ny start sammen. Begge to sover igjennom nettene uten å våkne med mindre det er noe spesielt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ei jente på 7 og en gutt på 5 som har delt rom de siste par årene. De er jo noe eldre enn dine, men har hele veien hatt stor glede av å dele rom. De steller og legger seg samtidig, og vi har til dags dato ikke opplevd noe krøll i forbindelse med leggingen. Med jevne mellomrom kan vi høre at den ene roer ned den andre om natten, og andre ganger omvendt. Det er veldig tydelig at de synes det er koselig og trygt å dele rom :-)

Lykke til!

Skrevet

Ja vi har erfaring! Jentene våre på 1,5 og 3,5 har delt rom i ca ett år. Det gikk helt smertefritt fra første dag faktisk, noe jeg i grunnen ble litt overrasket over! det har hendt at de har vekt hverandre pga sykdom om natten osv, men det er svært sjeldent. Også hender det at hun yngste lager litt ekstra ablegøyer på kvelden når hun eldste blir lest for. har forsøkt å lese for begge to men den yngste er ikke interessert i å ligge rolig, he he.

Det går nok fint skal du se, bare positive erfaringer her iallefall!

Skrevet

her har vi alltid flytta minstemann i huset inn til nest minstemann etterhvert som ny beibi har kommet og det har alltid gått så fint.også no ligger de tre minste på rom 1.5 år-3.5 år og 5 år siden det kommer strax en ny.stort sett legger vi minsten klokka 7 og mens han sovner på 10-15 min så leser vi andre en bok i kjellerstua,på de 15 minutta når det er gjort lister de små seg oppi etasje senga si,minsten sover da alltid. og ligger seg muse stille og sovner ganske fort...alle er vabdt med det så det går så fint...så er det ned til skole barna og si go natta til de.de har rom nede.og to av de sover i lag i en etasje seng på ett rom.de to andre har egne rom....men de koser seg med å sove i lag og det kan til tider bli litt krangling for hvem som skal ligge med hvem for alle vil ligge med hverandre...men det går på rundgang så det ordner seg alltid...lykke til...det vil nok gå helt fint...

Skrevet

Våre minste gutter deler rom. De er nå 4 og snart 2 og har delt rom et års tid nå. Går helt fint. De steller seg i lag og på rommet finner de sengene sine. Vi leser et eventyr til dem og sier natta. Hører de tuller litt etter vi har forlatt rommet, men er som regel stille der oppe etter 10-15 min.

Skrevet

Ville bare stikke innom for å fortelle at første kvelden og natten gikk overraskende bra. Hun minste våknet bare litt tidligere enn hun eldste ville ha gjort, men det var som forventet. Heller tidlig morgen enn sein kveld. De var så trøtte når de la seg i går at det gikk fint med slukket lys og lydbok, så tok det 20 minutter til de sovnet cirka. Jeg leste litt bok før barne-TV i stedet, og da godtok hun eldste at vi hoppet over bok ved legging. Hadde kjøpt inn litt fine ting og pyntet og vasket det nye rommet, så de trivdes der begge to. Når jeg skulle gå ut døra etter å ha lagt de sa den eldste til og med "Tusen takk for rommet mamma!" *smelt*. Slikt varmer et mors hjerte.:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...