septbaby09 Skrevet 1. mars 2010 #1 Skrevet 1. mars 2010 Eller kan jeg bare ta kaldt vann fra springen nå?? Han får litt fast føde
Rampongi Skrevet 1. mars 2010 #2 Skrevet 1. mars 2010 Jeg mener jeg har lest at grensen er ved 6 mnd, selv om vi her til lands har godt rent vann. Piraten er straks 6 mnd og vi koker enda, men jeg ser jo at hun etterhvert får tak i ting og tang som ikke er kokt eller sterilisert, så jeg vet ikke hvor fanatisk jeg skal være på dette området jeg..
septbaby09 Skrevet 1. mars 2010 Forfatter #3 Skrevet 1. mars 2010 Er litt det jeg også tenker. Alt gå jo i munn om dagen, han spiser banan, annen frukmos og litt grøt. Dette er jo ikke stearilt
Rampongi Skrevet 1. mars 2010 #4 Skrevet 1. mars 2010 Vi har forresten omtrent like gamle unger Jeg tror nok vi koker mme-vannet hennes en stund til i allefall, så får vi vurdere drikkevannet etterhvert. Foreløbig har vi kokt det også. Jeg har lest at man kan ringe hs og spørre om vannet er rent nok til å servere det ukokt. Jeg regner med det er rent nok stort sett overalt i landet jeg da, men hvem vet. Det skjer jo med jevne mellomrom at det går ut varsel om å koke vannet. Senest i Oslo for noen uker siden er det vel.
Strandloppa og lillebror Skrevet 1. mars 2010 #5 Skrevet 1. mars 2010 Jeg syns absolutt du kan gi kaldt vann fra springen. Det er vel bare de første par månedene man skal være litt ekstra nøye. Jeg begynte med vann rett fra springen når lillemor var 3mnd. Man skal aldri drikke lunkent eller varmt vann fra springen. Ikke vi voksne engang. Det er et helt annet rørsystem enn kaldtvannet, og bakteriene florerer. Bare så det er sagt.
~sjiraff~ Skrevet 1. mars 2010 #6 Skrevet 1. mars 2010 Jeg kokte ikke noe til minstemann, flasker (fikk vel fra ca 3 mnd alder) gikk i oppvaskmasinen og drikkevann rett fra springen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå